فعالیت دو کتاب‌خانه سیار روستایی در هرمزگان آغاز شد

دو کتابخانه سیار روستایی کانون پرورش فکری هم‌زمان با هفته ملی کودک خدمات‌رسانی فرهنگی به کودکان و نوجوانان شهرستان‌های بندرعباس و فین استان هرمزگان را آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون هرمزگان، ناهید سلیمانی‌احمدی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان در آیین آغاز به کار این کتاب‌خانه‌ها گفت: این دو کتاب‌خانه سیار روستایی از محل اعتبارات شهرستان بندرعباس خریداری شده و از این پس به همراه ۲ مربی در بخش فین و روستاها و حاشیه‌های شهر بندرعباس به کودکان و نوجوانان خدمات فرهنگی ارایه می‌دهند.

کتابخانه سیار روستایی موجب پرورش انگیزه‌ها می‌شود

احمد مرادی، نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی نیز  در این آیین راه‌اندازی کتابخانه سیار را حرکتی علمی و اثرگذار در حوزه کودکان دانست که زمینه‌ساز پرورش استعدادها خواهد شد.

وی افزود: ایجاد این کتاب‌خانه‌ها یکی از راهکارهای مهم در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در بین کودکان و خانواده‌ها است و در این زمینه تمام اشخاص حقوقی و حقیقی باید صادقانه و بی‌منت همراه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باشند.

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی هم‌چنین ابرازداشت: نیازهای فرهنگی و آموزشی در روستاها زیاد است اما همین کمک‌های فرهنگی باعث انگیزه بیشتر در کودکان و خانواده‌ها می‌شود و همه باید در این زمینه تلاش کنند.

ایجاد فضاهای فیزیکی برای کودکان طراحی خلاقانه می‌خواهد

صالح دریانورد رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هرمزگان نیز گفت: راه‌اندازی کتاب‌انه سیار روستایی تأثیر به‌سزایی در بالا رفتن سرانه مطالعه دارد،

وی با اشاره به اثرگذاری و کارکردهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خانواده‌ها افزود: تنها ایجاد فضاهای فیزیکی مانند پارک کودک کافی نیست این فضاها باید نوآورانه و خلاقانه طراحی شود.

بر اساس این گزارش برپایی کارگاه‌های جواهرسازی، صنایع دستی، سفال و شاهنامه‌خوانی هانیه انوچ عضو شماره سه کانون پرورش فکری کودکان بندرعباس از دیگر برنامه‌هایی بود که در آیین افتتاح دو کتاب‌خانه سیار روستایی در اولین روز از هفته‌ی ملی کودک برگزار شد.

برنامه‌های هفته ملی کودک با شعار «آینده را باید ساخت»  از 13 مهر در سراسر کشور آغاز شده است و تا 19 مهر ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =