کد خبر: 292086
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
کودکان یاسوجی  با "محیط زیست" تصویر آفریدند

ایستگاه نقاشی به‌مناسبت هفته ملی کودک با موضوع "محیط زیست" در آبشار یاسوج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان‌ونوجوانان کهگیلویه‌وبویراحمد، ایستگاه نقاشی به ‌مناسبت هفته ملی کودک در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پارک شهر یاسوج برگزار شد.

این ایستگاه نقاشی  با موضوع کودک و محیط زیست با حضور بیش از ۱۰۰ کودک و نوجوان نقاشی برگزار و کودکان و نوجوانان نقاشی کشیدند. در این نمایشگاه نگاه کودکان به محیط زیست و معضلات پیرامونی به زبان کودکانه به تصویر در آمد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد در این خصوص گفت: سومین روز از هفته ملی کودک با نام کودک ، محیط زیست و میراث فرهنگی نامگذاری شده است که با هماهنگی سازمان ها جمعی از دانش‌آموزان در برنامه پاکسازی محیط زیست شرکت کردند.
کبری اخلاقی نیا اظهار داشت: به همین مناسبت امروز جمعی از دانش آموزان منطقه گردشگری آبشار یاسوج را از زباله پاکسازی کردند.
وی ادامه داد: کودکان علاوه بر پاکسازی آبشار در مسابقه نقاشی با موضوع حفاظت محیط زیست شرکت کردند.

این مقام مسوول تصریح کرد:  کودکان صاحبان اصلی محیط زیست هستند و امید است آموزه‌های ارائه شده در حوزه محیط زیست در رشد و تعالی جامعه موثر واقع شود.

وی با بیان اینکه ما در محیط زیست دو موضوع اصلی آموزش و رفتار را دنبال می‌کنیم گفت: همه افراد جامعه ممکن است آموزش ببینند اما اینکه در فرد نهادینه شود و در رفتارش بروز کند این ویژگی تنها در کودکان وجود دارد.

گفتنی است در پایان به شرکت کنندگان در این برنامه هدایایی تقدیم شد.

همچنین کودکان و نوجوانان یاسوجی با بازدید از موزه شهر یاسوج با فرهنگ و تمدن کهن ایران اسلامی آشنا شدند.

مدیرکل کانون استان با اشاره به نقش و تاثیر بازدید از موزه‌ بر شناخت کودکان نسبت به هویت و میراث فرهنگی- تاریخی‌شان، اظهارکرد: این برنامه با همکاری  سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان در ۱۵ مهرماه اجراشد.


ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =