کد خبر: 292640
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳
«گرگم و گله می‌برم» از لایپزیگ آلمان کبوتر طلایی گرفت

پویانمایی «گرگم و گله می‌برم» اثر امیرهوشنگ معین موفق به دریافت جایزه کبوتر طلائی (GOLDEN DOVE) بهترین فیلم کوتاه در بخش انیمیشن کوتاه از شصت‌ودومین جشنواره لایپزیگ آلمان شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این فیلم از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۲۰۱۸ است.

پویانمایی «گرگم و گله می‌برم» یک انیمیشن دیجیتالی است که در آن کودکان، داستان آشنای گرگ و بزغاله‌ها را در مدرسه به شکل نمایشِ عروسکی به اجرا در می‌آورند. و بزِ مادر در فراغ بزغاله‌هایش و گرگِ خشمگین در تنهایی‌اش، با هم رودررو می‌شوند و مثل همیشه گرگ شکست می‌خورد.

این اثر سینمایی تاکنون در جشنواره‌ها و رویدادهای داخلی و خارجی زیادی شرکت و جوایزی نیز دریافت کرده است که جایزه نیوفیس از بیست‌ودومین جشنواره «مدیا آرت» ژاپن، جایزه بهترین فیلم کودکان از جشنواره «گلدن کوکر» بلغارستان، جایزه بهترین انیمیشن کوتاه از جشنواره فیلم تریپولی لبنان، جایزه‌ی بهترین فیلم بخش رویاهای کودکانه جشنواره فیلم‌های انیمیشن «اینسومنیا» روسیه و جایزه بزرگ جشنواره بین‌المللی فیلم‌های انیمیشن پاریس از جمله موفقیت‌های این اثر پویانمایی است.

جایزه کبوتر طلائی جشنواره لایپزیگ آلمان مورد تائید نود و دومین آکادمی اسکار است که به همراه جایزه نقدی ۵هزار یورویی بخش مسابقه فیلم‌های کوتاه انیمیشن به پویانمایی «گرگم و گله می‌برم» تعلق گرفت.

یادآوری می‌شود مستند کوتاه «آشو» به کارگردانی جعفر نجفی نیز  از این جشنواره تقدیرنامه گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =