دپارتمان زبان ایتالیایی کانون زبان ایران افتتاح شد

دپارتمان زبان ایتالیایی کانون زبان ایران هم‌زمان با هفته جهانی این زبان و با حضور وینچنزو روسوسپنا دبیر اول و مسئول دفتر فرهنگی سفارت ایتالیا در تهران گشایش یافت.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در ابتدای این مراسم که در آن مصطفی مومنی رییس کانون زیبا ایران نیز حضور داشت، آنتونیا شرکا که مسئولیت دپارتمان زبان ایتالیایی کانون زبان را برعهده گرفته است، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم در هفته جهانی زبان ایتالیایی عنوان کرد: باعث افتخار من است که برای افتتاح این دپارتمان در بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین مجموعه آموزش زبانِ کشور حضور دارم.

وی گفت: امیدوارم با مذاکراتی که با دانشگاه پروجا صورت گرفته است به زودی شاهد برگزاری آزمون‌های چلی در کانون زبان ایران باشیم و بتوانیم گواهینامه‌ای در این حوزه ارایه دهیم که بر اعتبار این دپارتمان بیافزاید.

گستره آموزش زبان ایتالیایی در جهان وسیع است

در ادامه وینچنزو روسوسپنا ضمن تبریک به مناسبت افتتاح دپارتمان ایتالیایی، بیان کرد: این روزها بهترین زمان برای افتتاح دپارتمان ایتالیایی در کانون زبان ایران است، زیرا هم‌زمان با نوزدهمین دوره برپایی هفته جهانی زبان ایتالیایی است.

وی اظهار داشت: کشور ایتالیا به رغم این که از لحاظ وسعت چندان بزرگ نیست اما گسترۀ آموزش این زبان به قدری وسیع است که از هر فرصتی که برای معرفی این زبان به وجود می‌آید استقبال می‌کنیم چرا که زبان ایتالیایی و کشور ایتالیا از لحاظ فرهنگی بسیار دیرینه و غنی است.

روسوسپنا ادامه داد: هفته زبان ایتالیایی هر سال به یک موضوع اختصاص دارد و موضوع امسالِ آن «زبان ایتالیایی و صحنۀ تئاتر» است؛ مهم‌ترین هدف برپایی این هفته ترویج و اشاعه زبان ایتالیایی است که با هدف راه‌اندازی دپارتمان زبانِ ایتالیایی در کانون زبان مطابقت دارد و من امروز با مشاهده کادر علمی مستقر در این مجموعه آموزشی نسبت به دست‌یابی به این هدف امیدوارتر شده‌ام.

وینچنزو روسوسپنا دبیر اول و مسئول دفتر فرهنگی سفارت ایتالیا در تهران

دبیر اول و مسئول دفتر فرهنگی سفارت ایتالیا افزود: راه‌اندازی دپارتمان زبان ایتالیایی در کانون زبان اقدام ارزشمندی است و تلاشی که کانون زبان به عنوان موسسه‌ای با گستره وسیع ملی برای دست‌یابی به این هدف داشته بسیار ستودنی است.

وی در بخش پایانی سخنانش گفت: خوشحالم که از طرح اولیه این اقدام از سوی رییس کانون زبان تا تحقق آن مدت زمان کوتاهی طی شد و با مشاهده کادر علمی و تجهیزات آموزشی این مجموعه امیدوارم که در سال آینده و در هفته زبان ایتالیایی شاهد گشایش مراکز آموزش این زبان در سایر شهرها باشیم.

راه‌اندازی دپارتمان با هدف تعامل فرهنگی

در ادامه این مراسم مصطفی مومنی رییس کانون زبان ایران ضمن خیر مقدم به دبیر اول و مسئول دفتر فرهنگی سفارت ایتالیا با اشاره به نزدیکی‌های فرهنگی ایران و ایتالیا بیان کرد: فرهنگ و ادبیات زبان ایتالیایی همچون فرهنگ و ادبیات زبان فارسی بسیار کهن، غنی و پربار است و زبان ابزاری برای تعامل این دو فرهنگ با یکدیگر است؛ یکی از مهم‌ترین اهداف دپارتمان زبان ایتالیایی در کانون زبان ایجاد این تعامل فرهنگی است.

آیین گشایش دپارتمان زبان ایتالیایی در کانون زبان ایران

وی ضمن ابراز امیدواری در زمینه برگزاری آزمون «چلی» در کانون زبان به عنوان نماینده رسمی دانشگاه پروجا تصریح کرد: کانون زبان ایران با حضور در 131 شهر در کشور، 293 مرکز آموزشی فعال و 1میلیون و 400 هزار زبان‌آموز در سال، بستر بزرگ و مهمی است تا توجه بیشتری به زبان غنی ایتالیایی که چهارمین زبان فراگیر در دنیا است داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد تا با همکاری و همت مسئول و کادر علمی دپارتمان ایتالیایی بتوانیم این بخش را در سایر شهرها فعال سازیم.

گفتنی است، مراسم افتتاح رسمی دپارتمان زبان ایتالیایی کانون زبان ایران روز چهارشنبه ۲۲ آبان 1398 در ساختمان مرکزی کانون زبان ایران برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =