کد خبر: 293263
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
شمارگان کتاب «تبر» کانون از ۲۰۰هزار نسخه گذشت

چاپ نهم کتاب «تبر» نوشته‌ی شکوفه تقی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد تا شمارگان این اثر ماندگار به ۲۰۵هزار نسخه برسد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این کتاب بر اساس فیلمی با همین نام ساخته‌ی احمد عربانی برای اولین بار در سال ۱۳۶۴ با تصویرگری منوچهر دهقان به چاپ رسیده است.

بر اساس این خبر  کتاب تبر داستان حیات جنگلی زیبا و سرسبز است که با ورود تبری بیمار که درخت‌ها، بوته‌ها و گل‌ها را قطع می‌کند مورد تهدید قرار می‌گیرد و تلاش‌های جداگانه گیاهان به سرانجامی ‌نمی‌رسد اما وقتی گیاهان ارزش اتحاد را درمی‌یابند. تبر نابود می‌شود.

در بخش از این کتاب آمده است: صبح بود؛ اما جنگل زیبا هنوز در خواب بود،  که آواز گل تاج‌خروس بلند شد: «قوقولی قوقو»، «قوقولی قوقو» صدا بلند و بلندتر شد: «قوقولی قوقو...» و در همه جای جنگل پیچید. به درخت‌ها رسید، بیدار شدند. به گل‌ها رسید، شکفتند. در این میان فقط قارچ بی‌ریشه ناراضی بود؛ شادی گل‌ها او را خشمگین می‌کرد. او بیداری جنگل را دوست نداشت و همیشه آرزو می‌کرد جنگل نابود شود.

کتاب «تبر» در چاپ نهم با شمارگان ۲هزار و ۵۰۰ نسخه برای گروه سنی نوجوان (۷ سال و بالاتر) با قطع خشتی در ۲۴ صفحه رنگی وقیمت ۸هزار تومان روانه‌ی بازار نشر شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب و سایر محصولات فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را از فروشگاه‌های این مجموعه در سراسر کشور و فروشگاه‌های شهرکتاب‌ خریداری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =