مرکز شماره دو کانون مشگین‌شهر میزبان اعضای قدیمی و شاعر پرآوازه، نادر الهی

صندلی‌های مرکز شماره دو کانون پرورش فکری مشگین‌شهر میزبان اعضای قدیمی مراکز بود و در این ویژه‌برنامه اعضای دیروز کانون که از مسئولان امروز شهر و استان هستند، در کنار مربیان و دوستان خود، یادی از ایام گذشته کردند.

در نشست کانونی‌های سابق شهرستان مشگین‌شهر با مدیرکل کانون استان و شاعر برجسته این دیار استاد نادر الهی، زعفر احدزاده گفت: اجتماع تعدادی از اعضای دهه‌های قبل کانون مشگین‌شهر برای اولین بار در حضور شاعر نامی و غزل‌سرای برجسته آذربایجان، استاد نادر الهی، فرصت مغتنمی است که از ظرفیت تعاملی این جمع با مراکز فرهنگی هنری که منجر به بالندگی کودکان و نوجوانان امروز خواهد شد، استفاده شود.

احدزاده ضمن تبریک هفته کتاب‌وکتاب‌خوانی، نادر الهی را به عنوان فعال در عرصه کتاب و شاعر پرآوازه استان و آذربایجان معرفی کرده و همه اعضای قدیمی و میهمانان را به مقوله کتاب‌ و الگو گیری از رهنمودهای آن دعوت کرد.

وی تصریح کرد: دیگر مثل دهه‌های قبل سواد و آگاهی تنها در یادگیری مهارت‌های خواندن و نوشتن خلاصه نمی‌شود، بلکه باید این یادگیری و افزایش آگاهی منجر به تغییراتی شود که در ابعاد چهارگانه: یادگیری برای دانستن، یادگیری برای عمل کردن، یادگیری برای زندگی کردن و یادگیری برای با دیگران زندگی کردن؛ خود را نشان دهد و رویکرد فعالیت‌های کانون با محوریت «آینده را باید ساخت» در همین راستا است.

مدیرکل کانون استان خاطرنشان کرد: بسیاری از اعضای دیروز مراکز فرهنگی هنری از چهره‌های موفق علمی، مدیریتی و هنری امروز هستند که در این جمع شاهد حضور رحمت انوری شهردار فرهنگ دوست مشگین‌شهر و چندین دبیر و مهندس، نویسنده و پزشک و دانشجو هستیم که بنا به اذعان خودشان تأثیری که از فضا و فعالیت‌های کانون گرفته‌اند در رشد و موفقیتشان بسیار مؤثر بوده است.

او ضمن قدردانی از حضور شاعر فرهیخته منطقه و شهردار مشگین‌شهر و دیگر حاضران کانونی، خواستار توجهات بیشتر شهردار فرهنگ دوست به مراکز فرهنگی این شهر شد و رحمت انوری هم طی سخنانی ضمن قول مساعد در خصوص حل مشکل سند ملکی مرکز یک کانون مشگین‌شهر، در ارتباط با ترمیم محوطه‌ی مراکز ۱ و ۲ و همچنین حصارکشی مرکز یک به همراه کمک نقدی قول مساعد داد.

سخنرانی و شعرخوانی نادر الهی و پخش کلیپی از زندگی وی، همچنین اجرای یک قطعه موسیقی توسط امین کلخورانی عضو قدیمی کانون و صحبت‌های رحمت انوری شهردار مشگین‌شهر به عنوان عضو قدیمی کانون، از دیگر بخش‌های برنامه بود.

حمیده فاضلی بازنشسته و قدیمی‌ترین مربی کانون مشگین‌شهر نیز در کنار اعضای قدیمی، یاد و خاطره ۳۰ سال خدمت خود را گرامی داشته و از تلاش‌های خود در خصوص کلنگ‌زنی و افتتاح مراکز ۱و۲ کانون صحبت کرد.

پخش کلیپی از عکس‌ها و تصاویر قدیمی کانون از دیگر بخش‌های برنامه بود که اعضای قدیمی باذوق و شوق وصف‌ناپذیری عکس‌های خود را نگاه می‌کردند. در ادامه، کیک ۲۶ سالگی مرکز شماره ۲ توسط زعفر احدزاده و حمیده فاضلی بریده شد. تجلیل از نادر الهی، رحمت انوری آذر و حمیده فاضلی با لوح سپاس و هدیه از طرف مدیرکل کانون استان، از بخش‌های این ویژه‌برنامه بود.

شایان‌ذکر است، در پایان این نشست از نمایشگاه عکس‌های قدیمی با عنوان«یادگار ماندگار» بازدید به عمل آمد و اعضای قدیمی عکس‌های خود را در کنار دوستان پیداکرده و هر کدام دل نوشته‌های خود را بر روی برگ زرینی از خاطرات دیروز نوشتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =