کد خبر: 293437
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
بازدید 589
علم و تجربه، خالق «عکاس شکوفا»ست

عکاسی، هنری مبتنی بر «علم و تجربه» و تفاوت یک عکاس شکوفا با دیگران، نگاه خلاق و رعایت اصول علمی در ثبت لحظه‌های ناب است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این بخشی از سخنان«حسین سلیمی»، هنرمند و مربی عکاسی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، درجمع اعضای انجمن عکاسی این مجموعه فرهنگی است.

سلیمی در این انجمن که با هدف کشف و پرورش خلاقیت و استعداد مخاطبان، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فعالیت‌ها در زمینه‌ی عکاسی و هم‌چنین، ایجاد فضای امن و سالم برای دانش‌افزایی  اعضای نوجوان در سایه نشست با هنرمندان صورت‌می‌گیرد، از اهمیت عکاسی درعصر حاضر نیز سخن‌گفت و جایگاه آن را در انتقال پیام‌ها غیرقابل‌انکار دانست.

مربی کارگاه‌های عکاسی کانون استان گیلان درعین‌حال، بهره‌گیری از ظرفیت‌های عکاسی به‌عنوان یک رسانه را نیازمند علم و تجربه ارزیابی‌کرد و برگزاری انجمن‌های عکاسی در کانون را در نیل به اهداف، موثرخواند.

شیوه‌های انتخاب «زاویه‌دید» و چگونگی قراردادن دوربین برای ثبت و ضبط یک تصویر مناسب، ازدیگرموضوع‌های مورد توجه حسین سلیمی به‌شمارمی‌رفت.

سیده مریم حسینی، نماینده انجمن عکاسی کانون استان گیلان نیز از ظرافت‌های هنر عکاسی برای حاضران سخن‌گفت و افزود: عکاسی داستانی است که پیش‌ از ثبت، دیده و احساس‌شده‌ و تصاویر نیز راویان داستان‌هایی هستند که درقالب واژه‌ها بیان‌نمی‌شوند.

مربی‌مسوول کانون کوچصفهان هم‌چنین، از اهمیت دانش و نگاه هنری در ثبت تصویری لحظه‌ها صحبت‌کرد و طی یک فعالیت عملی به آشناسازی هرچه بیش‌تر مخاطبان با این مهم پرداخت.

برپایه این گزارش، ادامه‌بخش برنامه‌های این روز نیز آشنایی هرچه بیش‌تر حاضران با هنرمندان عرصه عکاسی بود و سمانه خانجانی، رابط عکاسی کانون پرورش فکری استان با بهره‌گیری از پرده‌نگار، «محمد کوچک‌پور»، عکاس برجسته گیلانی را به حاضران معرفی‌کرد.

طرح پرسش‌ ازسوی اعضای نوجوان و ارایه‌ی دیدگاه‌ها و تجربه‌های سازنده، از دیگر برنامه‌های انجمن عکاسی بود که ۶ آذر ۱۳۹۸، در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت، برگزارشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =