طرح مهرواره میراث بغ آذران توسط کانون پرورش فکری در باغ‌بهادران اجرا شد

مسئول مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر باغ‌بهادران گفت: پس از اجرای طرح مهرواره میراث بغ آذران در 9 ماه گذشته در شهر باغ‌بهادران آیین اختتامیه این طرح توسط کانون پرورش فکری به مدت چهار روز برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، مرضیه پولادی با بیان اینکه طرح معرفی شهر باغ‌بهادران از اول سال با معرفی آیین‌های نوروزی شهر آغاز و در طول بهار، تابستان و پاییز نیز در بناهای تاریخی شهر مانند آتشکده، چهاربرج، اماکن مذهبی، همراه با اجرای آداب و رسوم مردم شهر و معرفی صنایع دستی و شخصیت‌های مؤثر شهر مانند شهدا اجرا شد اظهار داشت: بغ آذران نام قدیم شهر باغ‌بهادران است که این واژه به معنی خدای نگه‌دارنده‌ آتش است و قدمت این شهر به زمان زرتشت می رسد.

وی در ادامه به دستاوردهای اجرای این طرح فرهنگی اشاره و خاطر نشان شد: در مدت اجرای این طرح از گویش‌ها و واژه‌های شهر باغ‌بهادران به همت اعضاء کانون پرورش کتابی تهیه شده که امیدواریم به زودی این کتاب به صورت فرهنگنامه به چاپ برسد.

مسئول مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر باغ‌بهادران در ادامه افزود: همچنین یکی از برنامه های این طرح برپایی نمایشگاهی از آداب و رسوم مردم شهر باغ‌بهادران است که این نمایشگاه از ماکت هایی جهت تشریح آیین‌های تشکیل خانواده در قدیم، عکس‌های اولین مدرسه‌ دولتی در باغ‌بهادران، غرفه نقاشی و سفال، آثار نقاشی و خوشنویسی یکی از هنرمندان شهر و کاردستی‌های خلاق اعضاء کانون پرورش تشکیل شده است.

مرضیه پولادی در ادامه با بیان اینکه در این نمایشگاه غرفه‌ای نیز برای معرفی سوغات این شهر که پولکی است اختصاص داد شده افزود: همچنین کتاب معرفی شخصیت منصور امینی، یکی از شاعران شهر نیز رونمایی و در دسترس این عموم مردم قرار گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه مراسم پایانی این مهرواره با عنوان بغ‌آذران با همکاری شهرداری و آموزش و پرورش در کانون پرورش فکری روز سه‌شنبه ۱۹ آذر برگزار شد گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده این مراسم پس از تلاوت آیات قرآن کریم، اجرای سرود ملی و سرود کانون پرورش فکری آغاز شد و در ادامه کتاب مدافع حرم ،ابوریحانه که به معنی پدر ریحانه است معرفی و از فرزند این شهید بزرگوار نیز تجلیل به عمل آمد و پس از آن نیز اعضاء برگزیده‌ کانون در بخش پژوهش، تحقیق خود را با موضوع برنج لنجان ارائه کردند.

مسئول مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر باغ‌بهادران ادامه داد: در ادامه‌ برنامه نیز از مادربزرگی که در مدت اجرای این طرح به هنر سبدبافی که یکی از صنایع‌دستی این شهر است پرداخته بود تقدیر شد.
مرضیه پولادی در ادامه در ادامه با بیان اینکه از ۶۰ نفر از اعضاء فعال کانون پرورش فکری نیز تقدیر به عمل آمد گفت: همچنین در این برنامه نمایش خلاقی با حضور دو تن از اعضاء نوجوان با گویش باغ‌بهادران اجرا و پس از آن قصه‌ای با موضوع مکتب‌خانه‌های قدیم باغ‌بهادران روایت شد.

وی در ادامه اضافه کرد: این برنامه با  حضور سجاد  مدیر کل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری اصفهان، فرماندار لنجان، مهدی قربانی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد.

مسئول مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر باغ‌بهادران در ادامه خاطر نشان شد: این مراسم از روز سه شنبه 19 آذر لغایت روز جمعه 22 آذر به مدت چهار روز از ساعت ۸ صبح الی ۱۷ بعدازظهر برای عموم در کانون پرورش فکری شهر باغ‌بهادران برگزار می‌شود.

مرضیه پولادی در ادامه بیان کرد: همچنین ایستگاه نقاشی چهل متری از مرکز کانون تا پارک ساحلی از صبح روز چهارشنبه 19 آذر ماه با حضور مدارس همراه با برگزاری مسابقه‌های محلی برای جوانان و نوجوانان شهر در مرکز کانون نیز در حاشیه این مهرواره برگزار می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =