سرعت گیر هوشمند نوجوان نایینی در یازدهمین جشنواره پژوهش کشور شایسته تقدیر شد

مسئول آموزش و پژوهش اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت: در یازدهمین جشنواره پژوهش کشور از محمد دهقانی عضو کانون پرورش فکری نایین به خاطر ابداع سرعت گیر هوشمند به عنوان طرح شایسته تقدیر تجلیل به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  استان اصفهان، عطیه آقا حسینی با بیان این خبر اظهار داشت: همواره در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر آموزش، پژوهش و همچنین پرورش خلاقیت های کودکان و نوجوانان تاکید و در این راستا نیز برنامه های مختلفی با استفاده از ظرفیت های اساتید و مربیان مراکز در این حوزه ها برگزار شده است.

وی در ادامه افزود: در همین راستا نیز محمد دهقانی عضو نوجوان مرکز فرهنگی هنری شماره یک نایین توانست با هدایت مربی خود سرکارخانم ماهرخ حسینیان و بهره گیری از راهنمایی مهندسان برق و انجام آزمایش های مختلف سرعت گیری را طراحی و ابداع کند که قابلیت تولید برق هنگام عبور ماشینها را دارد.

مسئول آموزش و پژوهش اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  استان اصفهان در ادامه خاطر نشان شد: اهمیت این ابداع به دلیل حفظ. و صرفه جویی سوخت های فسیلی و همچنین کمک به محیط زیست است. این سرعت گیر با هدف تولید انرژی پاک کم هزینه ساخته شده است.این سرعت گیر تفاوت ها و مزیت های ویژه ای نسبت به موارد مشابه دارد از جمله: در طراحی و ابداع این سرعت گیر کاهش آسیب های خودرو، بازدهی بیشتر نسبت به نمونه های مشابه و استهلاک کمتر تجهیزات نصب شده مورد توجه قرار گرفته است.
 انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =