کد خبر: 294026
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳
بررسی ۱۳۶ پرونده اسباب‌بازی در ششمین کمیسیون سال ۹۸

ششمین کمیسیون ثبت طرح و صدور مجوز دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی در سال ۱۳۹۸ به بررسی ۱۳۶ پرونده اختصاص داشت.

به گزارش اداره‌کل  روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این کمیسیون از میان درخواست‌ها با مجور تولید ۵۲ اسباب‌بازی موافقت شد و ۶۷ سرگرمی نیز ثبت شد هم‌چنین ۱۵ پرونده مشروط اعلام شد  و  ۲ نمونه رای لازم را دریافت نکرد.

 براساس این گزارش پرونده‌های ثبتی از نظر گروه‌بندی اسباب‌بازی‌ها ۱۱ پرونده در گروه آموزشی و کمک‌آموزشی ۲۲ مورد در گروه فکری، ۳۲ سرگرمی در گروه فرهنگی‌هنری و ۲ نمونه در گروه کمک درمانی قرار دارد.

 در همین حال پرونده‌های متقاضی مجوز تولید نیز در این کمیسیون از نظر گروه‌بندی اسباب‌بازی  ۴ سرگرمی حرکتی مهارتی، ۲۶ اسباب‌بازی فکری، ۱۵ مورد آموزشی و کمک‌آموزشی و ۷ پرونده در گروه فرهنگی‌هنری قرار دارد.

در حال حاضر اسباب‌بازی‌ها و سرگرمی‌های ارجاع شده به کمیسیون در ۶ گروه ‌حرکتی مهارتی، آموزشی و کمک‌آموزشی، فکری، فرهنگی هنری، کمک درمانی، الکترونیکی و رایانه‌ای مورد بررسی و صدور رای قرار می‌گیرد.

گفتنی است، دبیرخانه شورای نظارت با توجه به سیاست‌های حمایتی و هدایتی و به منظور معرفی ایده‌ها، طرح‌ها و تولیدات داخلی و اسباب‌بازی‌های اقدام به تهیه فهرستی از اسباب‌بازی‌های جدید برای آگاهی جامعه صنعت اسباب‌بازی کرده است که از طریق رسانه های جمعی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

هدف از این کار، معرفی طراحان اسباب‌بازی به جامعه تولیدکنندگان است به‌گونه‌ای که سرآغاز کار جدید و افزایش تولیدات ارزنده داخلی در کشور باشد، امری که با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم افزایش ابتکارات تولیدکنندگان، استقلال اقتصادی و افزایش ثروت ملی باید بیشتر مدنظر قرار گیرد.

فهرست اسباب‌بازی‌های جدید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =