برگزیدگان هجدهمین جشنواره استانی هنرهای نمایشی کانون قم معرفی شدند

آئین اختتامیه مرحله استانی هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون قم با اعلام نتایج و معرفی برگزیدگان هر بخش پایان یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم ، سیدحسین فدایی‌حسین،‌ علی فرحناک و علی بیطرفان، گروه‌های راه یافته این استان به مرحله کشوری هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون را معرفی کردند.

علی فرحناک نماینده هیئت داوران و رئیس انجمن نمایش استان قم، با قرائت بیانیه هیئت داوران با زیبا و حرفه‌ای خواندن تمام آثار ارائه شده در جشنواره و سختی انتخاب سه برگزیده گفت: «با دیدن نمایش‌های زیبایتان به توان فوق‌العاده و ظرفیت بزرگی که در مراکز مختلف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان شهرمان وجود دارد پی بردیم، به خودمان بالیدیم که شما را داریم، شمایی که می‌توانید با هدایت مستمر و بی‌دریغ مربیان خوب، دلسوز و مهربان‌تان آینده‌ی امیدبخشی را برای هنر نمایش شهر و کشور عزیزمان رقم بزنید.»

وی تصریح کرد: «دوستان، جشنواره پایان راه نیست بلکه تازه شروع کار شماست. نه موفقیت در جشنواره رسیدن به قله‌ی نهایی است و نه عدم موفقیت به معنای سقوط به دره‌ی ناامیدی. شما تازه در ابتدای مسیر هستید و هنوز راه طولانی و پرفراز و نشیبی در پیش دارید. نه به خودتان غره شوید و نه از خودتان ناامید. همین که توانسته‌اید بعد از ماه‌ها تلاش اثر قابل تماشایی را مقابل دید تماشاگران به اجرا بگذارید، به خودتان ببالید و از فردای امروز گام بعدی و گام‌های بعدی را محکم‌تر و مطمئن‌تر بردارید.»

وی در پایان بیانیه با اعلام رای هیئت داوران، نمایش‌های «نوناک» از مرکز فرهنگی‌هنری کانون شماره ده به دلیل خلاقیت در طراحی و ساخت عروسک، دکور و وسایل صحنه، «زبان لوله‌ای» و «خروس زری» از مرکز فرهنگی‌هنری کانون شماره سه به دلیل طراحی شکیل و کاربردی صحنه، تن‌پوش‌ها و المان‌های نمایشی، «خورشیدخانم کجایی؟» از مرکز فرهنگی‌هنری کانون شماره پنج به دلیل توجه به جلوه‌های بصری نمایش، «آبی‌تر از دریا» از مرکز فرهنگی‌هنری کانون شماره چهار به دلیل هماهنگی گروه اجرایی نمایش، «یک روز دریایی» از مرکز فرهنگی‌هنری کانون شماره هشت به‌خاطر فضاسازی مناسب صحنه و اجرا و «کش‌پری» از مرکز فرهنگی‌هنری کانون شماره ۲ به‌خاطر مضمون مناسب و پرورش ایده‌ی نو و جذاب قابل تقدیر دانست.

آنها همچنین از «ام‌لیلا رضایی» به‌خاطر هدایت درست در به‌کارگیری خلاقیت اعضا جهت طراحی و ساخت عروسک‌های ابتکاری، دکور و وسایل صحنه در نمایش‌های «نوناک» و «شپل» و  «فاطمه بیاتی» و «خدیجه سلیمی» به‌خاطر طراحی و ساخت عروسک‌های نمایشی و امکانات مناسب صحنه در نمایش «کابوس خنده» نیز تقدیر کردند.

هیأت داوران ضمن قدردانی از تمامی گروه‌ها به‌خاطر طراحی‌های ابتکاری شناسنامه‌ی نمایش (بروشور) از خانم «هدی توسلی» به‌خاطر طراحی شناسنامه‌ی نمایش «زبان لوله‌ای» تقدیر کرد.

سیدحسین فدایی حسین، علی فرحناک و علی بیطرفان در پایان با معرفی نمایش‌های «شپل» به کارگردانی «نگار فراهانی» و نوشته «ام‌لیلا رضایی» از مرکز فرهنگی‌هنری شماره ده، «کابوس‌خنده» به کارگردانی و نویسندگی «خدیجه سلیمی» از مرکز فرهنگی‌هنری شماره هفت و نمایش «جلسه در جاکفشی» نوشته و کارگردانی «مریم کریمی» از مرکز فرهنگی‌هنری کانون شماره یک، برگزیده‌های استانی هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون را معرفی کردند.

هیأت داوران هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، همچنین به‌منظور قدردانی از تلاش خالصانه‌ی تمامی گروه‌های نمایشی، پیشنهاد کرد امکان اجرای عمومی در مراکز و همچنین در سطح شهر، درصورت رفع نواقص و ارتقای کیفیت اجرایی آثار، توسط مدیریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان قم فراهم شود.

حسن ندافی مدیرکل کانون استان قم در این مراسم با یادآوری این نکته که هنرهای نمایشی استان قم همیشه در سطح بالایی در کشور برخوردار بوده از استادان، صاحب‌نظران و پیش‌کسوتان این هنر درخواست کرد تا این استعدادهای نوظهور را شناسایی کنند و با ارتقای سطح تسلط آنها بر کار نمایش و تئاتر از آنها هنرمندان برجسته‌ی آینده را بسازند.

وی پس از تبریک به برگزیدگان گفت: «از آن دسته از عزیزانی که در این جشنواره منتخب هیئت داوران نبودند می‌خواهم که با جدیت و پشتکار در این عرصه، توانایی‌های خود را در جشنواره‌های بعدی کانون و استان به نمایش بگذارند تا دوباره و همواره در این صحنه بازی کنند و چشمان مشتاق ما را هر چه بیشتر تشنه‌ی بازی زیبایشان کنند و همچنین گروه‌هایی که برگزیده این دوره از جشنواره شدند را تشویق به ادامه این راه می‌کنم که حتما علاقه و استعداد شما در آن بوده که این‌چنین خوش درخشیدید.»

نماینده‌ دفتر آیت‌الله قوامی، امام جمعه‌ شهر پردیسان نیز در سخنانی از جمعیت پرشور مردم قم تشکر کرد که این‌چنین به هنر و فرهنگ علاقه نشان می‌دهند و با تشویق آنها به حضور در مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان، آینده‌ی درخشانی را در تمام عرصه‌ها برای کودکان و نوجوانان کشور آرزو کرد.

هجدهمین دوره جشنواره استانی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم با شعار «نمایش ، تمرین زندگی و ساختن آینده» در روزهای ۲۷، ۲۸ و ۲۹ آذر ۱۳۹۸  در سالن همایش‌ها و محوطه‌ی مجتمع فرهنگی‌هنری کانون قم برگزار شد و مرحله کشوری این دوره از جشنواره ۲۶ تا ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =