کد خبر: 294466
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷
بازدید 970
هلال خورشید پدیدار شد

انجمن نجوم جیرفت خورشید گرفتگی روز پنجشنبه را رصد کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، انجمن نجوم اندرومدای مرکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جیرفت خورشید گرفتگی روز پنجشنبه ۵ دی ۹۸ را در جاده سلامت این شهرستان ب صورت عمومی رصد کرد.

بنابر این خبر، بعد از طلوع آفتاب به افق جیرفت که ساعت شش و ۳۶ دقیقه بود، کسوف آغاز شده بود و ماه بخشی از چهره خورشید را پوشانده بود. بخش سایه به تدریج بیشتر شد تا اینکه در ساعت هفت و ۱۱ دقیقه هفتاد درصد سطح خورشید توسط ماه گرفته شد و هلال زیبای خورشید آفریده شد. کم کم سایه کوچک‌تر شد و ساعت هشت و ۲۷ دقیقه این خورشید گرفتی پایان یافت.

این در حالی است که، انجمن نجوم کانون جیرفت به همراه اعضا و منصوربهمنی کارشناس انجمن، دقایقی قبل از طلوع آفتاب این پدیده را با تلسکوپ و عینک‌های مخصوص رصد کردند.

همچنین، جمعه ۲۰ دی و شنبه ۲۱ دی، ماه گرفتگی نیم‌سایه‌ای رخ خواهد داد و با وجود آنکه ایران در منطقه تحت پوشش این خسوف است اما ماه‌گرفتگی نیم‌سایه با چشم انسان چندان محسوس نیست.

انجمن نجوم اندرومدیای کانون جیرفت، به صورت رسمی از۲۶ تیر با حدود ۴۰ عضو نوجوان در مرکز فرهنگی‌هنری کانون جیرفت با همت اداره‌کل کانون پرورش فکری استان کرمان تجهیز و راه‌اندازی شده است و در کنار کارگاه‌های آموزشی، هنگام رخداد پدیده‌های ویژه نجومی به رصد آسمان می‌پردازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =