ضرورت راه‌اندازی شهرک صنعتی اسباب‌بازی

دبیر پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی به ضرورت شکل‌گیری شهرک صنعتی اسباب‌بازی اشاره و بیان کرد: امروز، پژوهشگران به این نتیجه رسیده‌اند که اسباب‌بازی یک کالای فرهنگی است و متولیان فرهنگی باید به این مهم توجه کنند و در شکل‌گیری یک شهرک صنعتی بکوشند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، محسن حموله در آیین پایانی پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی که یازدهم دی ۱۳۹۸ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون برگزار شد، گفت: این جشنواره نسبت به دوره‌های قبل، رشد کمی و کیفی پیدا کرده و با استقبال بیشتری روبه‌رو شده؛ امروز، جشنواره ملی اسباب‌بازی در مسیری قرار گرفته که همه فعالان این حوزه را با خود همراه کرده و این مساله، اتفاق بسیار خوشایندی است.

به گفته مدیرکل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری، اسباب‌بازی‌ها تاثیر قابل توجهی بر خلاقیت و هوش کودکان دارد و موجب افزایش توانایی‌های جســمانی آنها می‌شود اما آنچه اهمیت دارد، این‌که همه این اســباب‌بازی‌ها، کودک را برای پذیرش نقش‌های جدید در زندگی اجتماعی آینده‌اش آماده می‌کند و علاوه بر پرکردن اوقات فراغت بر شخصیت کودکان و حتی بزرگ‌سالان هم اثر می‌گذارد؛  از این‌رو لازم است صنعت اسباب‌بازی هم از جنبه تصویب قوانین تسهیل‌گر و ایجاد زیر ساخت‌های مالی مناسب و هم از نظر جذب سرمایه‌گذاری مورد توجه قرار گیرد.

حموله با اشاره به این‌که جشنواره ملی اسباب‌بازی به توسعه و رونق فعالیت‌ اشخاص حقوقی و حقیقی مرتبط با اسباب بازی کمک می‌کند، گفت: این جشنواره به کمک کارآفرینان، تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان کوچک و بزرگ این حوزه در سراسر کشور آمده و به رونق اقتصادی در زمینه اسباب‌بازی منجر شده است. طبیعی است این رونق اقتصادی بر فضای فرهنگی کشور هم تاثیرهای بسیار مطلوبی می‌گذارد چرا که اسباب‌بازی ایرانی، منتقل کننده فرهنگ این مرز و بوم است.

دبیر پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی از ارائه و معرفی دوهزار اسباب‌بازی ایرانی در این جشنواره خبر داد و افزود: این اسباب‌بازی‌ها را ۱۶۰ تولیدکننده اسباب‌بازی ساخته و طراحی کرده‌اند. علاوه بر این می‌توان به حضور بیش از ۶۰ طراح و عروسک‌ساز با معرفی ۷۰۰ عروسک ایرانی در شهر عروسک‌ها، ۱۰ استارتات‌آپ، معرفی بازی‌های رومیزی، رونمایی از ۷۰ اسباب‌بازی ایرانی و چهار عنوان کارگاه و هفت عنوان نشست تخصصی با موضوع‌های مرتبط با حوزه اسباب‌بازی اشاره کرد.

حموله به ضرورت شکل‌گیری شهرک صنعتی اسباب‌بازی اشاره و بیان کرد: امروز، صاحب‌نظران و پژوهشگران به این نتیجه رسیده‌اند که اسباب‌بازی یک  رسانه و کالای فرهنگی است و متولیان فرهنگی باید به این مهم توجه کنند. در نتیجه اگر فضایی ساخته شود تا تولیدات داخلی در آن به نمایش گذاشته شود، اتفاق خوشایندی است و فعالان این عرصه را به کار در این زمینه تشویق می‌کند.

دبیر پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی همچنین از انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی، ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت محترم علمی ریاست جمهوری، دست‌اندرکاران بازار اسباب‌بازی، دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی و همکاران خود در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قدردانی و ابراز امیدواری کرد که ششمین دوره جشنواره با نشاط و ساماندهی بیشتر برگزار می‌شود.

پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی روز جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری واقع در خیابان حجاب تهران به کار خود پایان می‌دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =