انجام فعالیت‌های بازی‌محور در کانون سمنان

فعالیت‌های بازی‌محور هم‌زمان با پنجمین جشنواره‌ی اسباب‌بازی از سوی مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری استان سمنان ویژه کودکان و نوجوانان اجرا شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، هم‌زمان با پنجمین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی و در راستای شعار «تمرین زندگی»، مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری این استان به اجرای فعالیت‌های متنوع بازی‌محور ویژه اعضای عادی و طرح کانون‌مدرسه پرداختند.

بر اساس این گزارش، به‌همت مربیان مراکز فرهنگی‌هنری بیارجمند، بسطام، شماره یک و دو کانون پرورش فکری دامغان، بازی‌های بومی و محلی ویژه دانش‌آموزان عضو طرح کانون‌مدرسه اجرا شد و اعضا با بازی‌هایی مانند قلر، وجه، شب و روز، پروانه و .... آشنا و به رقابت با یک‌دیگر پرداختند.

با هم‌کاری مربیان مجتمع و مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری سمنان و کمیته ورزش و بازی هئیت ورزش‌های همگانی این شهرستان، اعضای فراگیر مدرسه‌ی پیام نو و طرح کانون‌مدرسه با تعدادی بازی‌های گروهی و بومی آشنا و در ادامه به انجام آن پرداختند.

دومین دوره‌ی مسابقات بازی‌های رایانه‌ای نیز با استقبال کودکان و نوجوانان طی دو روز در مراکز فرهنگی‌هنری میامی و شماره یک کانون شاهرود برگزار شد.

با دعوت از سعید ترابی مدرس دانشگاه، نشست تخصصی با عنوان «نقش بازی در مهارت‌های فردی، اجتماعی و شناختی کودکان» ویژه والدین اعضا در مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون دامغان برگزار شد.

مربیان کتابخانه سیار روستایی گرمسار و شاهرود در این هفته برای اعضای کودک و نوجوان به معرفی و اجرای بازی‌های بومی و محلی روستاهای تحت پوشش خود پرداختند.

گفتنی است؛ پنجمین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی، هفتم تا سیزدهم دی‌ماه ۱۳۹۸ در تهران مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب، با استقبال پر شور کودکان، نوجوانان، والدین و... برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =