کد خبر: 294850
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸
چگونه یک درخت بکشیم

تا به حال تصمیم گرفته‌اید درخت بکشید، اما ندانید چه‌طور باید این کار را انجام بدهید. کتاب «درخت‌ها» که از سوی انتشارات کانون پرورش فکری به چاپ پانزدهم رسیده است، ‌ نحوه ترسیم یک درخت را آموزش می‌دهد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، برونو موناری، هنرمند و طراح ایتالیایی که ۴۳ سال پیش، یعنی سال ۱۹۷۷ درباره ترسیم درخت‌ها کتابی با عنوان «چگونه یک درخت بکشیم» را منتشر کرد. این کتاب سال ۱۳۶۴ در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عنوان «درخت‌ها» با ترجمه محسن احسانی به چاپ رسیده است.

کتاب «درخت‌ها» صرفاً یک کتاب آموزشی برای ترسیم درختان نیست. در واقع داستان چگونگی کشیدن درختان از سوی طبیعت است. موناری پیشنهاد می‌دهد: «هنگام ترسیم درخت، همیشه به یاد داشته باشید که هر شاخه‌ای باریک‌تر از شاخه قبلی است. همچنین توجه داشته باشید که تنه به دو قسمت تقسیم می‌شود، سپس آن شاخه‌ها به دو دسته دیگر تقسیم می‌شوند، سپس آن‌ها به دو تای دیگر تا زمانی که یک درخت کامل داشته باشید.»

نظریه لئوناردو داوینچی و نقاشی او درباره درختان، الهام‌بخش موناری بوده است. او در بخشی از این کتاب نوشته است که؛ «دوست خیلی‌خیلی قدیمی من که اسمش «لئوناردو» است در شهرکی نزدیک فلورانس، به نام «وینچی» به دنیا آمد. او شخص کنجکاو و جست‌وجوگری بود؛ ساعت‌ها به تماشای گل و گیاه می‌نشست؛ به چگونگی رشد و شاخه و برگ دادن آن‌ها توجه می‌کرد و یافته‌های خود را به‌صورت طرح روی کاغذ می‌آورد... لئوناردو داوینچی نه‌تنها درباره‌ی گیاهان، بلکه در مورد هر آن‌چه دوروبر او بود، بسیار می‌دانست... ت.»

کتاب ۷۲ صفحه‌ای «درخت‌ها» که تاکنون ۹۳هزار و ۵۰۰ نسخه از آن در انتشارات کانون پرورش فکری به چاپ و فروش رسیده است، به مخاطبان خود نگاه عمیق‌تری نسبت به درختان می‌بخشد. هرچند این کتاب مناسب افراد بالای ۱۵ سال معرفی شده، ولی بی‌تردید برای کودکان و نوجوانان کم‌سن و سال‌تر هم مفید خواهد بود.

«درخت‌ها» که بازنویسی آن را اسماعیل عباسی بر عهده داشته است، با قیمت ۱۲هزار تومان در فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مجموعه شهر کتاب در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =