حضور مربیان سیار کانون کرمان در مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان

مربیان سیار کانون کرمان، کاروان امداد فرهنگی «پیک امید» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان را همراهی می‌کنند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، به‌دنبال وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان سیدمحمود حسینی مربی سیار شهری کرمان و رسول تورنجی مربی سیار روستایی رستم‌آباد از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان همراه با جمعی از مربیان کانون دیگر استان‌ها از روز ۲۷ دی ۱۳۹۸ در جمع خانواده‌های آسیب‌دیده حاضر شدند و با اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری آغوش گرم خود را به روی کودکان و نوجوانان این مناطق گشودند.

بر اساس این خبر، خودروهای مراکز سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از پنج استان ‌هرمزگان، خراسان جنوبی، کرمان، بوشهر و سیستان و بلوچستان با حضور مربیانی از سراسر کشور به صورت داوطلبانه و در گروه‌های مختلف، کاروان «پیک امید» را همراهی می‌کنند.

این مربیان فعالیت‌های خود را در روستاهای گنبد علوی، گنبد سه پایه، چاهکیچی و دهستان هودیان از توابع بخش دلگان شهرستان ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان آغاز کردند و در روزهای آینده به دیگر روستاهای آسیب‌دیده خواهند رفت.

بر همین اساس، این مربیان به اجرای فعالیت‌هایی هم‌چون قصه‌گویی، شعرخوانی، بازی خلاق و برگزاری کارگاه‌های نقاشی، اریگامی، سفال‌گری و اجرای مسابقه می‌پردازند.

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری نیز از صبح روز ۲۸ دی با پخش فیلم‌های پویانمایی کانون و اجرای گروه نمایشی «خاک»، به امدادگران کانون در مناطق سیل‌زده پیوستند.

دامنه فعالیت‌های کانون در مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان گسترش پیدا می‌کند و گروه‌های بیشتری از مربیان مراکز فرهنگی هنری به این مناطق اعزام خواهند شد.

یادآوری می‌شود طرح امداد فرهنگی «پیک امید» کانون پرورش فکری با هدف خدمات‌رسانی به کودکان و نوجوانان مناطق کم‌برخوردار، کار مشترک معاونت فرهنگی و بسیج کانون است که با حضور مربیان داوطلب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =