درک ظرفیت‌های مجتمع کانون قم، تحقق شعار ساخت آینده

حسین ربانی‌غریبی معاون تولید کانون، محسن حموله مدیرکل مرکز سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون، حامد میرزاحسینی مدیرنظارت بر چاپ و توزیع کانون و ویدا ملکی رئیس دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی طی سفری از  مجتمع آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون قم و یک واحد تولیدی اسباب‌بازی در شهرک صنعتی شکوهیه  بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان قم، امروز چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸ این اداره کل میزبان معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و هیئت همراه بود تا از  مجتمع آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون قم و یک واحد تولیدی اسباب‌بازی در شهرک صنعتی شکوهیه  بازدید کند.

در قدم اول، حسین ربانی‌غریبی، معاون تولید کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان در راستای حمایت و تجلیل از غلامرضا دیزجی و غلامرضا حاجی‌آقایی، مدیران کارخانه‌ی تولیدکننده اسباب‌بازی در استان به واحد تولیدی «شکوه فکر فردا» رفت و از خط تولید و بخش‌های دیگر این کارخانه بازدید کرد.

مدیران این کارخانه تولید اسباب‌بازی که بیش از ۱۵۰ عنوان اسباب‌بازی با نشان‌های فکرآذین، فکرینو و توتو را تولید و پخش می‌کنند توانسته بودند در پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی که از ۷ دی  ۱۳۹۸ به مدت یک هفته در خیابان حجاب برگزار شد، مورد توجه و استقبال خوب بازدیدکنندگان و مدیران این جشنواره قرار بگیرند که امروز در دفتر این تولیدی از آنان قدردانی شد.

یکی از نکات جذاب این رویداد، بازدید از خط تولید و بسته‌بندی بازی قدیمی و خاطره‌انگیز «راز جنگل» بود که با توضیح غلامرضا دیزجی، این اثر از سال ۱۳۶۹ تا کنون جزو پرفروش‌ترین بازی این مجموعه، همچنان در حال تولید است که مانند دیگر اسباب‌بازی‌های این تولیدی از طراحی تا بسته بندی و عرضه‌ به مشتری در همین کارخانه انجام ‌می‌شود.

غلامرضا دیزجی از همکاری بیش از دو دهه با کانون پرورش فکری گفت و دو نمونه از تولیدات کانونی با نشان دارا وسارا در در میان انبوهی از بازی‌های فکری و سرگرمی دیگر به چشم می‌خورد.

معاون تولید کانون در پایان این بازدید که وی را محسن حموله مدیرکل مرکز سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون، حامد میرزاحسینی مدیرنظارت بر چاپ و توزیع کانون، ویدا ملکی رئیس دبیرخانه شورای نظارت بر اسباب‌بازی، حسن ندافی و سید امیر طباطبایی، مدیرکل و معاون فرهنگی‌اجرایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم همراهی می‌کردند، با اشاره به سال رونق تولید، لوح و تندیس تجلیل از این تولیدکننده اسباب‌بازی را به غلامرضا دیزجی اهدا کرد.

مقصد بعدی مدیران بخش تولید و مرکز سرگرمی‌ها در این سفر، مجتمع آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون استان قم بود.

حسین ربانی‌غریبی، پس از بازدید از بخش‌های مختلف این مجتمع فرهنگی‌هنری در نشستی صمیمی گفت: به جرأت می‌توانم بگویم که ظرفیت‌های این مجتمع فراتر از حد تصورم بود و به شما قول خواهم داد که با تبلیغات گسترده، کار شبانه‌روزی کوتاه مدت و واگذاری بخش‌های مختلف جنبی این مجتمع به بخش‌های خصوصی، هنرمندان و سرمایه‌گذاران در حیطه‌های مختلف نیاز فرهنگی هنری علمی و سرگرمی قشر عظیمی از مردم استان و منطقه پردیسان مرتفع خواهد شد که با پتانسیل نیروی انسانی توانمند و خلاق و با توجه به زیر ساخت کافی که در طول بازدید دیدم این مهم به زودی تحقق خواهد یافت.

معاون تولید کانون پرورش فکری با توجه به امکانات گسترده‌ی موجود در مجتمع قم خاطرنشان کرد: باید به فکر اثرگذاری باشید و این اثربخشی همیشه با گسترش جغرافیایی همراه نیست بلکه گاهی لازم است فقط به عمق اثربخشی بیاندیشیم.

وی گفت: مطمئنا وقتی در تامین نیروی انسانی مشکلاتی وجود دارد باید به راه‌هایی رسید تا از ظرفیت‌های موجود بیشترین بازده را بدست بیاوریم و چه بسا آن وقت است که کیفیت کارها هم بیشتر خواهد شد و همین امر باعث افزایش کمیت می‌شود و اینگونه خواهیم دید که روزانه بازدیدکننده‌ی بیشتری به این مجتمع مراجعه می‌کند.

حسین ربانی با توجه به برگزاری اختتامیه جشنواره‌ هنرهای نمایشی در ماه‌ اخیر در محوطه‌ی مجتمع گفت: وقتی فیلم و تصاویر این رویداد را دیدم از شما همکاران عزیز به خود بالیدم که توانستید جمعیتی قریب به ۲۰۰۰ نفر را در کانون گردهم آورید و آنها را با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیش از پیش آشنا کنید. قطعا سرمایه‌های کانون خانواده‌هایی هستند که از درب‌های این مجتمع و مراکز دیگر کتابخانه‌ها وارد می‌شوند که شما به حق، کارتان را درست انجام دادید.

وی پس از هماهنگی با دیگر واحدهای کانون برای بازدید از بخش‌هایی همچون سینماکانون، سالن آمفی‌تئاتر و فروشگاه‌ کانون و ارائه راهکارهایی جهت بهتر شدن و تجهیز آنها، قم را به مقصد تهران ترک کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =