کد خبر: 295158
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
بازدید 1042
کتاب «قلب کوچک سپهر» نقد و بررسی شد

نشست ادبی دوپنجره با نقد و بررسی کتاب «قلب کوچک سپهر» اثری از مهناز فتاحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، در کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، نشست نقد و بررسی کتاب«قلب کوچک سپهر» نوشته مهناز فتاحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، صبح ۳ بهمن ۱۳۹۸ در سالن باران اداره‌کل کانون کرمان با حضور نویسنده و اعضای کارگاه‌های ادبی استان کرمان برگزار شد.

بنابر این خبر، اعضای نوجوان کانون پرورش فکری استان کرمان با سوال‌هایی درباره حال و روز حالای سپهر(پسر خانم فتاحی) و عناصر داستانی خود کتاب جلسه را آغاز کردند و هر بار فتاحی با جواب‌های کامل و مفصل پاسخگوی آن‌ها بود.

برهمین اساس، بعضی از بچه‌ها از تلخی قسمت‌هایی از کتاب پرسیدند و مهناز فتاحی از حذف ۱۰۰ صفحه از کتاب برای نرم و لطیف کردن کتاب برای مخاطب کودک و نوجوان گفت.

در ادامه این نشست، کارشناسان ادبی کانون استان کرمان از مینا عامری عضو ارشد کانون پرورش فکری کرمان که در حال حاضر دانشجوی سال دوم پزشکی بود و سختی‌هایی مشابه را با وجود بیماری قلبی مادر و برادرش در سن ده‌ سالگی تجربه کرده بود، دعوت کردند تا به صورت تخصصی از بیماری قلبی سپهر و سختی‌هایی که ممکن است هر فرد در زندگی با آن روبرو شود و نحوه گذراندن آنها برای اعضای نوجوان کانون صحبت کند.

همچنین در نشست«دوپنجره» که در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان به جلسات نقد و بررسی کتاب با حضور نویسنده و اعضای کانون گفته می‌شود، یک نوجوان پسر به نمایندگی از همه نوجوانان حاضر در جلسه قلب نمادینی را به سپهر و مادرش تقدیم کرد.

همچنین مدیرکل کانون کرمانشاه با مهربانی تماس تلفنی را با پسرش سپهر برقرار کرد و او با بچه‌های کرمان که با خواندن سرگذشت او در لحظه لحظه‌های سخت کودکی او شریک شده بودند صحبت کرد.

این در حالی است که در حین تماس تلفنی، عکس سپهر برای تمام کسانی که زندگی و آینده او برایشان با خواندن این کتاب تاثیرگذار مهم شده بود، روی پرده قرار گرفت و باعث برانگیخته شدن احساسات حاضران و سرازیر شدن اشک شوق همه برای سلامت او شد.

در پایان این نشست تخصصی و احساسی نقد کتاب، تمبر اختصاصی مهناز فتاحی از سوی محسن روحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان به ایشان هدیه شد.

جشن امضای کتاب« قلب کوچک سپهر» از سوی مهناز فتاحی و گفتگوهای صمیمانه نوجوانان با ایشان پایان‌بخش این نشست تخصصی نقد و بررسی کتاب پرثمر و پر احساس و انگیزه‌بخش بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =