کودکان بر ترس‌های بیهوده و موهوم کودکی غلبه می‌کنند

کارگردان انیمیشن «بنگ بنگ» از آثار در دست تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پرداختن به موضوع غلبه کودکان بر ترس‌های بیهوده و موهوم کودکی را موضوع اصلی این انیمیشن عنوان کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، «بنگ بنگ» عنوان موقت انیمیشنی است که با کارگردانی لیدا فضلی برای گروه سنی خردسال و کودک ساخته خواهد شد. به گفته کارگردان اثر، ساخت این انیمیشن که با تهیه کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید می‌شود، حدود یک سال‌ونیم به طول می‌انجامد.

فضلی درباره موضوع مدنظر در انیمیشن «بنگ بنگ»، توضیح داد: موضوع این انیمیشن از کتاب «بنگ بنگ» اثر سرور کتبی از انتشارات کانون پرورش فکری است. در واقع تلاش من بر این بوده که از قصه که روایت فرار کردن یک بچه فیل از دست یک شکارچی است، به مفهوم ترس‌های بیهوده و موهومی که کودکان در ذهن‌شان دارند و راه‌های غلبه بر آن ها با کمک والدین، بپردازم.

وی درباره تکنیک مورد نظر خود برای ساخت انیمیشن «بنگ بنگ»، یادآور شد: هنوز فیلم‌نامه اثر بسته نشده و به همین خاطر هنوز به تکنیکی قطعی برای ساخت اثر نرسیده‌ام. فیلم‌نامه برای من خیلی مهم است زیرا قصد دارم کار سر و شکل روان‌شناسی رشد داشته باشد.

فضلی ادامه داد: هم‌زمان با نگارش فیلم‌نامه، کتاب‌های روان‌شناسی کودکان را مطالعه می‌کنم و با روان‌شناسان کودک گفت‌وگویی انجام می‌دهیم تا قصه خوبی را شکل دهم. در حال حاضر تکنیک مورد نظرم ساخت انیمیشن با استفاده از تکه‌های پارچه زیر دوربین است که باز هم می گویم، هنوز به قطعیت استفاده از آن نرسیده‌ام.

کارگردان انیمیشن «بنگ بنگ» در پایان سخنان خود تأکید کرد: فیلم‌نامه برای من بسیار مهم است و به همین خاطر همچنان در مرحله پیش تولید انیمیشن و شکل دادن فیلم‌نامه هستم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =