گلزار شهدای سلیمانداراب شهر رشت گلباران شد

کودکان و نوجوانان گیلانی در نخستین روز از چهل‌ویکمین دهه فجر انقلاب اسلامی، با آرمان‌های امام خمینی(ره)، شهیدان و اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی) پیمانی دوباره بستند.

به گزارش روابط عمومی  اداره کل کانون استان گیلان، کمیته کودک و نوجوان ستاد بزرگ‌داشت چهل ‌و یکمین سال‌گرد پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی، ویژه‌برنامه‌های این روزها را با برگزاری آیین تجدید پیمان با بنیان‌گذارکبیر انقلاب، رهبر معظم انقلاب‌اسلامی و شهدا، به ویژه سردار سپهبد شهید، حاج‌قاسم سلیمانی، درگلزار شهدای سلیمانداراب شهر رشت آغازکرد.

طی این ویژه‌برنامه که با مشارکت دستگاه‌های عضو این کمیته و همراهی کودکان، نوجوانان و مهدهای کودک شهرستان صورت‌گرفت، آینده‌سازان ایران اسلامی ضمن اهدای گل و عطرافشانی گلزارشهدای سلیمانداراب رشت، بر ضرورت حرکت درمسیر آرمان‌های عالیه نظام جمهوری اسلامی تاکید کردند.

«تکیه برقلم» و «تحصیل علم»،  رسالت آینده‌سازان است

مدیرکل کانون استان گیلان نیز در این مراسم، انقلاب اسلامی ایران را برگی زرین از تاریخ کشور دانست و امام خمینی(ره) را شخصیتی تاثیرگذار و مانا در دفتر تاریخ ملت‌ها توصیف‌کرد.

اسفندیارضیائی، رئیس کمیته کودک ونوجوان دهه فجر گیلان

اسفندیارضیائی درعین‌حال به تقابل همیشگی حق و باطل اشاره‌داشت و با اشاره به تاریخ گذشته ایران اسلامی گفت: تحولات بزرگی را در این سرزمین شاهد بوده‌ایم و حرکتی که از سال ۱۳۴۲ ه.ش و به رهبری امام راحل(ره) شکل‌گرفت، نقطه‌ی آغاز شکل‌گیری جنبشی مردمی برای تعیین سرنوشت و گِردآمدن زیر پرچم رهبری فرزانه بود.

رئیس کمیته کودک ونوجوان ستاد بزرگ‌داشت دهه فجر استان درادامه به دوازدهم بهمن ماه سال ۱۳۵۷ و ورود امام خمینی به ایران اشاره و این بازگشت را زمینه‌ساز حرکتی نوین در ایران اسلامی و امیدبخش ملت‌های آزاده عالم برشمرد.

او هم‌چنین اشاره‌ای به رخدادهای اخیر و شهادت سردار سپهبد شهید، حاج‌قاسم سلیمانی داشت و باخاطرنشان‌کردن مراسم وداع ملت مسلمان ایران اسلامی با شهید سلیمانی گفت: این جوشش مردمی، بیان‌گر قدرشناسی ملت از تمامی شهیدانی است که برای آبیاری نهال این نظام کوشیده و نقشی ماندگاردرهویت‌بخشی به مردمان این سرزمین ایفاکرده‌اند.

اودرعین‌حال نقش کودکان و نوجوانان ایران اسلامی را در حرکت روبه رشد انقلاب خطیرعنوان‌کرد و افزود: دفاع از آرمان‌ها، محدود به نقش‌آفرینی درجبهه‌ها نیست و «تکیه برقلم» و «تحصیل علم»، مهم‌ترین رسالتی است که بردوش فرزندان این دیار احساس‌می شود.

براساس این گزارش، هم‌خوانی سرود مقدس جمهوری اسلامی، اجرای سرود اعضای نوجوان مرکز فرهنگی هنری مجتمع کانون رشت و نونهالان مهدهای کودک، قصه‌گویی و خوانش شعر، سردادن شعارهای انقلابی و گلباران گلزار شهدا از سوی کودکان، دیگر برنامه‌های این روز به‌شمارمی‌رفت.

شایان‌ذکر است، ویژه‌برنامه‌های کمیته کودک ونوجوان ستاد بزرگ‌داشت دهه فجر با شعار«انقلاب اسلامی، زنده و پویا در پرتو ولایت‌مداری، جهادومقاومت» از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه ۱۳۹۸در سراسر کشور برگزارمی‌شود.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =