کد خبر: 295679
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۲
بازدید 360
صبح خاطره‌ «آن بیست‌وسه نفر» برگزار شد

نشست نقد و بررسی کتاب «آن بیست‌وسه ‌نفر» همراه با اکران فیلم و خاطره‌گویی مالک محمدآبادی بازیگر فیلم به مناسبت دهه فجر در کانون کرمان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، نشست نقد و بررسی کتاب « آن بیست‌وسه نفر» با حضور احمد یوسف‌زاده نویسنده و آزاده دفاع مقدس و اعضای نوجوانان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر کرمان همراه با اکران فیلم« آن بیست‌وسه نفر» در سالن باران اداره‌کل کانون کرمان برگزار شد.

بنابر این خبر، در این صبح خاطره که ۱۷ بهمن ۹۸ با همت کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، حوزه هنری، بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و بنیاد شهید کرمان شکل گرفت، ماجرای « آن بیست‌وسه نفر» از زوایای سینمایی با تماشای فیلم، نویسنده‌ای که وقایع را در قالب واژه‌ و کلام نوشته است با نقد کتاب و انسانی که وقایع را زندگی و تجربه کرده است با خاطره‌گویی احمد یوسف‌زاده و مالک محمدآبادی بازیگر فیلم مورد بررسی قرار گرفت.

این در حالی است که، در جلسه نقد و بررسی کتاب اعضای نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با توجه به دو بار حضور شهید حاج قاسم سلیمانی در ماجرای کتاب از نویسنده درباره رفتار و منش فرمانده‌شان پرسیدند و احمد یوسف‌زاده پاسخ داد:« قاسم سلیمانی همان چیزی بود که بلاتشبیه از ائمه‌ اطهار می‌شناسیم و همه فضایل در وجود ایشان جمع شده بود و به نظر من باید بعد از شهادت ایشان مکتب اخلاقی قاسم سلیمانی تشکیل شود. »

وی در جواب سوال نوجوان دیگری که معتقد بود:« از کلمات و بخش‌های کتاب نمی‌توان احمد نوجوان را دید و بزرگ شدن نوجوانی احمد از روایت داستان دیده نمی‌شود و نگاه و بیان احمد بعد از اسارت کتاب را نوشته است. » گفت:« این مورد در نقد همه آثار ادبی وجود دارد. به نظرم باید به احمد ۵۰ ساله‌ای که کلام و نگاهش به اطرافیان، زندان و عراقی‌ها کامل‌تر شده است حق بدهید که با نوجوانی که در سن ۱۶ سالگی در حال ثبت خاطراتش است، تفاوت داشته باشد به هر حال نقد شما حرفه‌ای است و به خیلی از بیوگرافی‌ها وارد است. »

همچنین نوجوان دیگری با بیان اینکه :« من این کتاب را برای پاسخ به پرسش‌هایم و نیاز هویتم خواندم و سوال من این است که چرا ظرفیت ۱۶ سالگی شما را در آن زمان، من ندارم و اینکه اگر نوجوان واقعی نسل شما بوده است و با فرض فطرت و سرشت یکسان، این فاصله بین نسل‌ها را چطور باید تفسیر کرد؟ »

نویسنده کتاب«آن بیست‌وسه نفر» بیان داشت:« کاری که ۲۳ نفر انجام دادند بارها و بارها در جاهای دیگر اتفاق افتاده و ناممکن نبوده است. همچنین شرایط هر زمانه‌ای متفاوت است اما معتقدم بین نسل ما و نوجوان امروز هیچ تفاوتی نیست و روح پایمردی، سلحشوری در وجود تمام ایرانیان در همه جای زمان وجود دارد و این تفکر که شهدا دست‌نیافتنی هستند ما را از قدم گذاشتن در مسیر و راه آن‌ها باز می‌دارد و این درست نیست. »

بر همین اساس، در ادامه این صبح خاطره از مالک محمدآبادی عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان و بازیگر نقش کوچکترین اسیر در ۲۳ نفر دعوت شد تا با خاطره‌گویی از حال و هوای ساخت فیلم برای حاضران در جلسه بگوید و سپس از او تقدیر شد.  

همچنین محسن روحی مدیرکل کانون کرمان با اهدای تمبر اختصاصی با عنوان« پاسداشت هشت سال آزادگی و ایستادگی در اسارت» از احمد یوسف‌زاده آزاده و نویسنده دفاع مقدس تجلیل کرد و حاضران بعد از گرفتن امضا از نویسنده به تماشای فیلم «آن ۲۳ نفر» نشستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =