داستان، فرصت ساخت دنیای جدید را برای مخاطب ایجاد می‌کند

طاهره ایبد نویسنده کتاب‌های کودکان و نوجوانان گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مسیر رشد، تعالی و همچنین تعیین سرنوشت کودکان و نوجوانان نقش بسیار مهم، مثبت و تاثیرگذاری را ایفا می‌کند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، طاهره ایبد نویسنده کتاب‌های کودکان و نوجوانان به مناسبت فرا رسیدن چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی میهمان ویژه‌برنامه دو پنجره کانون پرورش فکری شهر قهدریجان بود.

این نویسنده با بیان این‌که کار برای کودک و نوجوان همیشه انتخاب من بوده اظهار داشت: من همواره معتقد هستم که داستان می‌تواند در همه سنین به ویژه در رده سنی کودک و نوجوان به عنوان نجات دهنده نقش مهمی را ایفا کند.

وی در ادامه دلیل روی آوردن به نوشتن و خلق آثار متعدد برای کودکان و نوجوانان را این گونه بیان کرد: من در دوران کودکی و نوجوانی خود همواره با سختی‌ها و دشواری‌های زیادی روبه رو بودم و همیشه خواندن داستان به من آرامش می‌داد و باعث می‌شد تا من فکر کنم می‌توانم فرد دیگری باشم و نه کودکی که الان در آن شرایط زندگی می‌کند.

این نویسنده در ادامه با بیان این‌که اعتقاد دارم که تخیل می‌تواند پناهگاهی برای هر فردی در شرایط سخت باشد خاطر نشان کرد: خواندن کتاب و تخیل باعث شد که من بتوانم شرایط سخت خود را تحمل کنم و آن را پشت سر بگذارم و این امر در درون، مرا به این باور رساند که می‌توانم اوضاع و شرایط خود را تغییر بدهم و این موضوع نیرویی را در درون من تولید کرد که توانستم که از درون و بیرون تغییری را در خود ایجاد کنم که می‌خواستم.

وی ادامه داد: من برای کودکان و نوجوانان کتاب می‌نویسم تا بتوانم به آنان نیز کمک کنم تا آن‌ها بتوانند با تخیل و باور به این‌که می‌توانند همانگونه که می‌خواهند دنیای خود را بسازند و به خواسته‌های خود دست پیدا کنند و این باور و نیرو را در آنان ایجاد کنم و به آنان این امکان را بدهم که زندگی خوبی را برای خود بسازند.

این نویسنده در ادامه گفت: براساس جلساتی که برای نقد و بررسی آثار خودم با کودکان و نوجوانان داشته‌ام و همچنین درخواست‌ها و استقبال‌هایی که از طرف مخاطبان کتاب‌های خودم با آن مواجه شده‌ام کتاب‌های «پریانه‌های لیاسندماریس» و کتاب ماجراهای خانواده آقای چرخشی بیشتر از دیگر آثار تولید شده مورد توجه کودکان و نوجوانان قرار گرفته است.

وی در ادامه یادآور شد: داستان فرصت تغییر، تخیل و همچنین ساخت دنیایی که دوست دارد را برای مخاطب خود فراهم می‌کند و مربیانی که به کودکان آموزش می‌دهند می‌توانند از داستان برای کمک به کودکان و شکل‌گیری شخصیت آنان استفاده کنند.

این نویسنده در ادامه به نقش و جایگاه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشاره کرد و افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پی رشد، تعالی و همچنین تعیین سرنوشت کودکان و نوجوانان نقش بسیار مهم، مثبت و تاثیرگذاری را ایفا می‌کند و این موضوع نشان از جایگاه ارزشمند و مهم این نهاد فرهنگی در کشور است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =