تغییر محتوای درسی تا دوره‌ها و گروه‌بندی سنی کانون زبان ایران

رییس کانون زبان ایران در نشست فصلی مدیران استانی و ستادی این مجموعه آموزشی، برنامه‌های سال ۱۳۹۹ کانون زبان را در پنج محور تشریح کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مصطفی مومنی در این نشست با بیان این‌که سال ۱۳۹۹ سالِ به ثمر رسیدن تلاش‌ها در کانون زبان است گفت: تکریم ارباب رجوع شعارِ این مجموعه برای سال آینده خواهد بود.

 وی افزود: اصلاح رفتار اداری نیاز به مربی‌گری، صرف وقت و فراهم‌آوردن فضای گفت‌وگو از سوی مدیران دارد تا اصول اخلاق حرفه‌ای را در راستای این شعار با همکاران خود تمرین کنند.

رییس کانون زبان ایران هم‌چنین تغییر و بازسازی محتوای کتاب‌های آموزشی و تغییر دوره‌ها و گروه‌بندی سنی زبان‌آموزان را برنامه دیگر کانون زبان در سال آینده عنوان کرد و یادآور شد: این تغییرات در مرحلۀ نخست به صورت آزمایشی و سپس به صورت گسترده اعمال و نظام محتوایی جدید جایگزین محتوای قبل خواهد شد.

وی ادامه داد این تغییرات و به‌روزرسانی‌ها به منظور رفع کاستی‌های گذشته صورت می‌گیرد و ضامن موفقیت‌های آیندۀ کانون زبان خواهد بود.  

مومنی در ادامه خاطرنشان کرد: به همین منظور جدولی نردبانی طراحی شده است که در آن مشخص می‌شود زبان‌آموزانِ نظام محتوایی قبل در چه سطحی از نظامِ جدید قرار خواهند گرفت و نیازی به فرآیند تعیین سطح به جز برای زبان‌آموزان جدید نخواهد بود.

رییس کانون زبان سومین رویکرد این مجموعه در سال آینده را تمرکز بر دوره‌های آموزشی و دانش‌افزایی مدرسان عنوان کرد و گفت: کمبود مدرس در برخی از استان‌ها موضوعی بود که طی برگزاری چندین مرحله آزمون جذب مدرس تا حد زیادی مرتفع شد، اما مدرسان جدید نیازمند آموزش هستند و مدرسان باتجربه و باسابقه بهترین انتخاب برای آموزش آن‌ها خواهند بود.

بر اساس این خبر توسعه‌ی زبان‌های غیرانگلیسی و گسترش دوره‌های برون کانونی از دیگر محورهایی بود که رییس کانون زبان ایران در نشست فصلی مدیران استانی و ستادی به آن‌ اشاره و خاطر نشان کرد: از مزیت‌های رقابتی کانون زبان، آموزش حرفه‌ای و علمی زبان‌های غیرانگلیسی است و لازم است اهتمام بیشتری به توسعه این زبان‌ها در استان‌ها صورت گیرد.

وی با تاکید بر توسعه‌ی کیفی در مراکز از مدیران خواست در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشند و برای ارتقای وضعیت مراکز و کیفیت تعامل با زبان‌آموزان و خانواده‌های‌شان تلاش کنند.

وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به برگزاری موفقیت‌آمیز آزمون‌های بین‌المللی و راه‌اندازی مرکز آزمون تافل در کانون زبان ایران از مدیران استانی خواست، برگزاری کلاس‌های آمادگی این آزمون‌ها را در دستور کار خود قرار دهند.

گفتنی است، نشست فصلی مدیران استانی و ستادی کانون زبان ایران با حضور رییس، مشاوران و معاونان و مدیران ستادی و استانی کانون زبان در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  در تهران در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =