دیدار کارکنان اداره کل کانون استان  کهگیلویه‌و بویراحمد با نماینده ولی‌فقیه استان

کارکنان اداره کل کانون استان کهگیلویه و بویراحمد ، با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در این استان، ضمن عرضه گزارش فعالیت های فرهنگی و هنری اداره کل کانون، با وی دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد  جمعی از کارکنان این اداره کل با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج  دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار ضمن عرضه برنامه های کانون پرورش فکری استان کهگیلویه و بویراحمد در مباحث مختلف فرهنگی و هنری، به تشریح فعالیت های این اداره کل در موضوع های نشاط اجتماعی از سوی «کبری اخلاقی نیا»، مدیرکل کانون استان نیز پرداخته شد.

کبری اخلاقی نیا ، در ابتدای این جلسه گفت : هدف ما این است که کار تربیتی روی روح و روان کودک انجام شود. حالا می خواهد آن عضو بعد از آن شاعر شود، نویسنده شود، نقاش شود،...ولی چیزی که برای ما در کانون ارجح است این است که آن عضو با اخلاق و با تربیت شود، سالم باشد، از نظر روح در اجتماع خوب قدم بردارد و مثبت باشد.

مدیرکل کانون استان با اشاره به اینکه کانون پرورش فکری سعی دارد برنامه های جدید و جذاب را برای کودکان و نوجوانان مهیا کند، گفت : نشاط در فعالیت های کانون پرورش فکری در اولویت قرار دارد. 

اخلاقی نیا  با معرفی فعالیت های جاری در مراکز کانون، گفت : محوریت بیشتر فعالیت های کانون کتاب است.

وی ادامه داد  : اعتقاد ما این است که اگر بر روی کودکان و نوجوانان  در مراکز کانون کار شود، می توانند در جامعه تاثیرگذار باشند.

اخلاقی نیا ، مدیرکل کانون استان به تشریح فعالیت های ویژه کتابخانه های سیار روستایی اشاره کرد و افزود : همکاران ما در واحد سیار روستایی، روستاها را تحت پوشش قرار می دهند و حتی، در حال حاضر کودکان عشایر را هم تحت پوشش قرار داده ایم.

وی به برنامه های مختلف کانون در بحث ترویج کتاب خوانی پرداخت و گفت: برنامه پویش فصل گرم کتاب را در پارک ها و بوستان های شهر یاسوج  و شهرستان های استان با حضور کودکان و خانوده ها اجرا می کنیم که آنها را هم جذب کتاب و کتاب خوانی کنیم.

مدیرکل کانون استان اظهار داشت: کانون به عنوان نهادی فرهنگی دارای مخاطب کودک ونوجوان است که اولویت فعالیت هایش کشف استعدادهای مختلف دراین قشر می باشد. 

اخلاق نیا ادامه داد: کودک و یا نوجوانی که با انتخاب و سلیقه خود فعالیت‌های کانون را انتخاب می کند قطعا موفق تر است چون به شکل مداوم تر این فعالیتها توسط کودک یا نوجوان  و والدین پیگیری می شود. 

مدیرکل کانون استان به برنامه های  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور اشاره کرد و افزود: در این برنامه ها، والدین کودکان نیز درگیر می شوند  زیرا نهایتا والدین جزء بازوان اصلی کانون در پرورش استعدادهای نهفته کودکان ونوجوانان هستند. 

وی تصریح کرد: راه اندازی انجمن های تخصصی در جهت جذب و پایدارسازی اعضا خصوصا نوجوانان پسر نیز از اهداف دیگر کانون بوده است وبه جد پیگیری می شود. 

این مقام مسئول در پایان گفت: فعالیت فرهنگی به تنهایی از عهده یک نهاد بر نمی آید و لازم است که همه نهادهای فرهنگی در این خصوص دست دردست هم در راستای اعتلای فعالیتهای فرهنگی ایرانی و اسلامی برای اقشار  مختلف قدم بردارند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: مشکلات امروز جامعه از سوء تربیت ها و مدیریت هاست .

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه باید تربیت الهی داشته باشیم تا انسان به معرفت برسد، گفت: مشکلات امروز جامعه اعم از سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از سوء تربیت ها و مدیریت هاست.

وی  با بیان اینکه اساس عالم به محور انسان است، اظهار داشت: خداوند این نظام آفرینش را برای انسان و همه موجودات خلق کرده است.

 نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن اشاره به اینکه جهان باید محور انسان های الهی، انبیا و اولیا باشد، گفت: تربیت دینی، معنوی و الهی نیز در این عالم باید مدنظر قرار گیرد.

 وی ضمن تاکید بر حاکم شدن قانون خداوند در نظام آفرینش، ادامه داد: در این دنیا، دنیای شیطانی و الهی و آموزش و تربیت الهی همچنین آموزش و تربیت شیطانی نیز وجود دارد.

 حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه کسی تاکنون از تربیت الهی و دینی ضرر نکرده، یادآور شد: امروز باید تربیت از نونهالان، نوجوانان و متوسطه آغاز شود تا جامعه ای سالم، کامل، آرام و امن داشته باشیم.

 امام جمعه یاسوج با بیان اینکه باید تربیت الهی داشته باشیم تا انسان به معرفت برسد، خاطرنشان کرد: مشکلات امروز جامعه اعم از سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از سوء تربیت ها و مدیریت هاست.

 وی ضمن تاکید بر تلاش همه جانبه در راستای تربیت نسلی اسلامی و پرورش یافته مکتب الهی، گفت: تربیت در نظام اسلامی از لحظه تولد تنها نبوده، بلکه خداوند قبل از منعقد شدن نطفه انسان دستور می دهد.

 حجت الاسلام حسینی تلاش دشمنان را انحراف نسل نونهال، نوجوان و جوانان جامعه دانست و اضافه کرد: فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این راستا مهم و ارزشمند است.

 نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نونهالان باید از پایه تربیت دینی و الهی را یاد بگیرند، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در احکام خود توجه به نونهالان، نوجوانان و جوانان را مورد تاکید قرار داده که باید در این راستا اقداماتی صورت گیرد.

 وی ضمن تاکید بر اینکه برخی به دنبال پیاده کردن سند 20 و 30 در جامعه اسلامی ایران هستند، تصریح کرد: این افراد ترویج افکار غربی ها در جامعه ایران را دنبال می کنند.

 حجت الاسلام حسینی ضمن اشاره به اینکه اسلام مخالف شادی و نشاط برای افراد جامعه نیست، گفت: انجام رقص و امثال آن در مدارس سم مهلک و خلاف شرع است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =