کد خبر: 296302
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
بازدید 484
کانون پرورش فکری همراه همیشه مهربان کودکان و نوجوانان

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در پی شیوع بیماری کرونا طرح جدیدی را با عنوان «پیک امید مجازی» در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برای کودکان و نوجوانان آغاز کرده است.

به گزارش اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان، در این روزها که شاهد شیوع بیماری کرونا در کشور هستیم و به دلیل تعطیلی مدارس، مهد کودک‌ها و مراکز فرهنگی هنری، کودکان و نوجوانان باید در خانه‌ها و در کنار والدین خود حضور داشته باشند، کانون پرورش فکری همراه همیشه مهربان کودکان و نوجوانان نیز در این شرایط با هدف برقراری ارتباط با کودکان و نوجوانان و همچنین ادامه آموزش آنان و همچنین ایجاد سرگرمی بستری را مهیا کرده است تا مربیان داوطلب کانون بتوانند فعالیت‌ها و برنامه‌های‌شان را در قالب فایل‌های خلاقانه تصویری برای بچه‌ها ارایه بدهند.

این‌ امر در صفحه‌ای در زیر دامنه پرتال اینترنتی کانون به نشانی www.omid.kpf.ir راه‌اندازی شده است، اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در همین راستا از علاقه‌مندان دعوت می کند تا با مراجعه به این پرتال و صفحه‌های کانون در شبکه‌های اجتماعی فایل‌های آموزشی تهیه‌شده از سوی مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون را در زمینه‌هایی مانند قصه گویی(با ابزار و بدون ابزار)، کاردستی، بازی و سرگرمی، نمایش خلاق، عکاسی، تکنیک های نقاشی، تائتر کاغذی، نمایش عروسکی، بخش ادبی، معرفی و خوانش شعر و داستان طنز، حافظ خوانی، شاهنامه خوانی، مولوی خوانی و طرح های خلاق ادبی مشاهده کنند.

در همین راستا تولیدات مختلف کانون پرورش فکری در زمینه های مختلف از جمله فیلم و انیمیشن نیز در  www.omid.kpf.ir در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

همچنین انتشار فایل تصویری و صوتی برخی از کتاب‌های کانون با قابلیت ذخیره‌سازی(دانلود) برای کودکان و نوجوانان با موافقت مدیرعامل و معاون تولید کانون قرار گرفته است و این کتاب‌ها نیز از طریق همین پایگاه و همچنین درگاه‌های فروش کتاب‌های کانون تا یک هفته به صورت رایگان ارایه می شوند.

در راستای رفاه حال کودکان و نوجوانان دامنه این فعالیت گسترش بیشتری پیدا خواهد کرد و فایل‌های جدیدی در این پایگاه نیز بارگذاری می شود.

همچنین برای دسترسی آسان‌تر کودکان و نوجوانان به فایل‌هایی که مربیان کانون برای همراهی با بچه‌ها تولید و منتشر می‌کنند، علاوه بر این پایگاه، هشتگ‌هایی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با عنوان‌های #در دل دارم_ امید، #کانون_ امید و #پیک_ امید نیز طراحی شده است.

یکی از فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طی یک سال‌ونیم گذشته فعالیت داوطلبانه و جهادی «پیک امید» است که برای خدمات‌رسانی به کودکان و نوجوانان مناطق محروم در شرایط عادی و خدمات‌رسانی به آنان در شرایط بحران شکل گرفته است.

در این روزهای تعطیلی مدارس، مهد کودک‌ها و مراکز فرهنگی هنری کانون به‌دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور قرار است این طرح در قالب پیک امید مجازی برای کودکان و نوجوانان اجرا شود.

روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در جهت بازنشر فعالیت های کودکان و نوجوانان و مشارکت آنان در این طرح منتظر دریافت فیلم های 90 ثانیه تا 2 دقیقه ای آنان است تا این فیلم ها را برای مشارکت بیشتر کودکان و نوجوانان  به اشتراک بگذارد.علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه این امر می توانند با مربیان و مسئولان مراکز مختلف کانون در سراسر استان و یا با روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =