نخستین جلسه‌ی اعضای شورای فرهنگی در کانون سمنان برگزار شد

نخستین جلسه‌ی هم‌اندیشی اعضای شورای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان با بررسی کتاب فعالیت‌های سال ۱۳۹۹، به‌صورت حضوری برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، نخستین جلسه‌ی حضوری اعضای شورای فرهنگی کانون پرورش فکری این استان به‌منظور بررسی کتاب فعالیت‌ها با عنوان «کانون امید»، تبیین اهداف، راهبردها و سیاست‌ها و وظایف ابلاغی معاونت فرهنگی و هم‌چنین برنامه‌های واحدهای فرهنگی، هنری، ادبی و آموزش در سال ۱۳۹۹، با رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، صبح یک‌شنبه ۷ اردی‌بهشت‌ماه در سالن کنفرانس مجتمع فرهنگی‌هنری کانون سمنان برگزار شد.

نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون استان سمنان، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و قدردانی از هم‌راهی و تلاش کارشناسان، مربیان و اعضای کودک و نوجوان استان در پیک امید مجازی، اظهار کرد: در صورت تداوم فاصله‌گیری اجتماعی، برنامه‌های پیشنهادی استان بایست هم‌سو با اهداف معاونت فرهنگی مطابق با شرایط اجتماعی پاسخ‌دهی به نیازهای فرهنگی، هنری و ادبی کودکان و نوجوانان در دستور کار قرار گرفته و با قدرت اجرا شود.

خدابخشی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شعار «جهش تولید» بر دقت نظر جدی هم‌کاران در اولویت‌دادن به تهیه‌ی نیازمندی‌ها از برندهای داخلی و هم‌چنین آشنایی بیش‌تر اعضا با مشاغل و توانمندی تولیدات نوآورانه‌ی ملی و بومی برای الگوسازی و ایجاد زمینه‌ی فکری در آن‌ها، گسترش تعامل و مشارکت با نهادها و ارگان‌های فرهنگی، تقویت هم‌دلی و هم‌افزایی و توجه به کمیت و کیفیت فعالیت‌ها در سال جدید، تأکید کرد.

فروهر معدنی معاون فرهنگی کانون استان نیز به تشریح عناوین فعالیت‌ها و اهداف ابلاغی برنامه‌ها در سال جاری پرداخت و با توجه به کتاب فعالیت‌ها به داشتن دو برنامه‌ی روشن و قابل اجرا برای اجرای پر رونق و درصورت امکان هم‌راه با برنامه‌ی دوره‌های تابستانی و چگونگی فعالیت مراکز و ارائه‌ی خدمات هر مرکز درصورت تداوم شیوع بیماری کرونا در فضای مجازی، اشاره داشت.

در ادامه، کارشناسان فرهنگی، هنری، ادبی و آموزش به بیان برنامه‌های پیشنهادی واحد خود پرداختند و مقرر شد عناوین برنامه‌ها هم‌راه با برآورد هزینه و تأمین اعتبار تا پنج‌شنبه ۱۱ اردی‌بهشت‌ماه به معاونت فرهنگی کانون استان، ارسال و پس از جمع‌بندی و تأیید نهایی به مرحله‌ی اجرا درآید.

گفتنی است؛ طرح و بررسی شیوه‌نامه‌ی کارگاه‌ها و انجمن‌های مجازی، تأیید تمامی فراخوان‌های استانی از سوی معاونت فرهنگی کانون کشور، توجه به فعالیت‌های دینی و اسلامی و گسترش آن براساس توافق‌نامه‌ی مدیرعامل کانون با ستاد اقامه‌ی نماز، توجه به شاخص‌های عمومی و اختصاصی ارزیابی عملکرد، استفاده از پورتال جدید کانون برای بارگذاری محتوای تولید شده از سوی اعضا و مربیان، نحوه‌ی ثبت فعالیت‌های مجازی و... از دیگر موارد بیان‌شده در این جلسه بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =