کد خبر: 297050
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
«کاش یک برادر داشتم» به دست خردسالان رسید

کتاب «کاش یک برادر داشتم» اثر برنهارد لینز، با ترجمه‌ علی خاکبازان برای پنجمین‌ بار از سوی کانون پرورش فکری بازنشر شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این کتاب داستان پسر کوچکی است که آرزوی داشتن یک برادر دارد. او می‌خواهد برادرش را به رودخانه ببرد، با او چادر بزند، همراه او از درخت سیب بالا برود و با او فوتبال بازی کند و تبدیل به قهرمان زندگی برادر کوچک‌تر شود اما مادر ویلی به او یک خواهر هدیه می‌دهد. حالا ویلی با چالش مهمی روبروست، او نه تنها برادر ندارد، بلکه فکر می‌کند خواهر کوچک‌تر عزیزدردانه‌ مادر است. حالا قهرمان کتاب «کاش یک برادر داشتم» باید دنبال یک راه‌حل برای مشکل بزرگش بگردد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «هر بار که خواهر کوچولو خودش را خیس می‌کرد یا شیرش را روی صورتش می‌ریخت، مادر فقط او را می‌بوسید. مدت زیادی طول کشید تا خواهر کوچولوی ویلی کمی بزرگ‌تر ‌شد. حالا، هر بار که گریه می‌کرد، به او اسباب‌بازی می‌دادند. او مجبور نبود خودش را تمیز کند، مادر او را تمیز می‌کرد. مجبور نبود غذایش را تمام کند، پدر بقیه‌ غذایش را می‌خورد.»

این کتاب با متنی کوتاه و تصاویر ساده به خردسالان کمک می‌کند تا با مهارت‌های فردی، حس حسادت خود را کنترل کنند.

یادآوری می‌شود این کتاب از سوی آلنکا سوتلر تصویرگری شده است. این تصویرگر که اهل اسلوونی است برای بیش‌تر از ۴۰ کتاب کودک و بزرگ‌سال تصویرسازی کرده و جوایز زیادی را در پرونده کاری خود ثبت کرده است.

«کاش یک برادر داشتم» نخستین بار در سال ۱۳۸۷ منتشر شد و در چاپ پنجم به شمارگان ۳۰هزار نسخه رسیده است.

علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب ۲۸ صفحه‌ای را که مناسب گروه سنی بالای ۴ سال است به قیمت ۱۱هزار تومان از فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مجموعه شهر کتاب تهیه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =