مراکز فرهنگی هنری ثابت کانون بازگشایی می‌شود

مراکز فرهنگی هنری ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور از روز شنبه ۱۰ خرداد بازگشایی می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، با توجه به تصمیم‌های گرفته شده در ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا و اعلام رسمی دولت مبنی بر بازگشایی اداره‌های دولتی، مراکز فرهنگی هنری ثابت کانون در سراسر کشور از روز شنبه دهم خرداد ۱۳۹۹ به صورت رسمی و بدون حضور اعضا بازگشایی می‌شوند.

بر همین اساس، تمامی کارکنان شاغل در مراکز فرهنگی هنری کانون با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تا کنترل بیماری کرونا و بر اساس ساعت مصوب در محل کار خود حاضر خواهند شد.

مربیان ثابت، سیار و پستی کانون با حضور در مراکز فرهنگی هنری ثابت، به کار آماده‌سازی و برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های تابستانی در فصل اوقات فراغت و همچنین خدمات‌دهی از طریق فضای مجازی خواهند پرداخت.

خدمات‌دهی مستقیم مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری به کودکان و نوجوانان از تیر سال ۱۳۹۹ آغاز می‌شود.

مدیران‌کل کانون بر حسب شرایط استان و به‌منظور استفاده بهینه از ظرفیت فضای مجازی می‌توانند، ساعت کاری مراکز فرهنگی هنری را نیز به بعدازظهرها منتقل کنند.

با شیوع بیماری کرونا مراکز فرهنگی هنری کانون از اسفند ۱۳۹۸ تعطیل شدند اما مربیان کانون هم‌زمان، با حرکت جهادی «پیک امید مجازی» همراه شدند و با شرکت در فراخوان‌ها و برنامه‌های مجازی، فعالیت‌های کانون و ارتباط با کودکان و نوجوانان انسجام بیشتری پیدا کرد و در فضای مجازی به اجرا در آمد.

یادآوری می‌شود بر اساس شیوه‌نامه معاونت فرهنگی کانون، از فروردین ۱۳۹۹ علاوه بر فعالیت «پیک امید مجازی» فعالیت‌های انجمن‌های تخصصی و آموزش‌های مجازی مراکز ویژه اعضای هر مرکز در بستر اینترنت فراهم شد.

مربیان فرهنگی، ادبی و هنری کانون همچنین در سراسر کشور با تشکیل گروه‌ در فضای مجازی، تمامی فعالیت‌های حضوری را به صورت مجازی برای کودکان و نوجوانان برگزار کردند و این روند تا زمان حضور بچه‌ها در مراکز کانون ادامه خواهد داشت.

کانون همچنین قرار است به زودی بستری اینترنتی را برای فعالیت‌های مجازی با عنوان کانون مجازی فراهم کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =