کد خبر: 297599
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
بازدید 585
نشست انجمن قصه‌گویی کانون کرمان تشکیل شد

هسته مرکزی انجمن قصه‌گویی کانون کرمان اولین جلسه حضوری سال ۹۹ را برگزار کردند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، اولین نشست حضوری اساتید انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با عنوان هسته مرکزی انجمن چهارشنبه ۲۰ خرداد ۹۹ در سالن مهر اداره‌کل کانون کرمان برگزار شد.

بنابر این خبر، محسن روحی مدیرکل کانون کرمان در ابتدا هدف از تشکیل این نشست را تلاش برای برنامه‌ریزی مدون برای جمع‌آوری منابع مورد نیاز و بروزرسانی شیوه‌های مهارتی برای هرچه بهتر شدن قصه‌گویان استانی دانست.

همچنین وی تلاش استان برای ترویج قصه‌گویی بین عموم مردم از جمله ارتباط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با صدا و سیمای استان و پخش قصه‌گویی‌های کانون از برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی در سال گذشته و ارتباط با دانشگاه فرهنگیان را تشریح کرد.

روحی در ادامه از نقاط قوت استان چون برگزیدگان منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی در جشنواره‌های قصه‌گویی سال‌های اخیر گفت و بیان کرد البته توقع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان ترویج قصه‌گویی در بین عموم مردم و درگیر کردن شمار بیشتری از مردم در این مقوله است.

مدیر کل کانون کرمان هدف دیگر این نشست را یافتن شیوه‌های تازه‌تری برای برگزاری جشنواره قصه‌گویی چون بردن جشنواره به فضاهای عمومی‌تر، پارک‌ها و مکان‌های تاریخی شهر و ... یا حتی اضافه شدن بخش‌های جنبی به جشنواره برای رسیدن به این خواسته بیان کرد.

در نهایت ایشان خواستار همراهی و هدایت هسته مرکزی انجمن قصه‌گویی برای مربیان برگزیده جشنواره‌های قصه‌گویی و پرورش ویژه آن‌ها به عنوان سرمایه‌های استان و استفاده از توانایی آن‌ها در جایگاه‌های مختلف شد.

این در حالی است که، یدالله آقاعباسی دکترای ادبیات نمایشی، پیشکسوت کارگردانی، بازیگری و نویسندگی تاتر و عضو افتخاری هسته مرکزی انجمن قصه‌گویی کانون کرمان در این نشست بیان داشت:« کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مسیر درستی را طی کرده و می‌کند. عقیده بنده انجام کار ریشه‌ای و پایه‌ای است. کاری که کانون آهسته اما با عمق انجام می‌دهد و این کار اصولی با بهترین نتیجه همراه خواهد بود. »

این نشست با حضور یدالله آقا عباسی، مازیار رشیدصالحی، زهرا استادنارویی، فریبا افشار، مریم حجت از اعضای هسته مرکزی انجمن قصه‌گویی کانون و مدیرکل، معاون فرهنگی و کارشناسان اداره‌کل کانون کرمان برگزار شد.

هسته مرکزی و گروه رهبری انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان را یدالله آقاعباسی، مراد یاری‌دهنوی، عبدالرضا قراری، مازیار رشید صالحی، زهرا استاد نارویی، فریبا افشار، فاطمه جعفرزاده و مریم حجت را تشکیل می‌دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =