کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ترویج فرهنگ کتابخوانی نقش تاثیرگذار و مهمی را برعهده دارد

فرماندار خمینی شهر گفت:مربیان کانون پرورش فکری باید با ایجاد محتوا و جذابیت کودکان و نوجوانان را به سمت کتابخوانی جذب کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان،علیرضا بصیری در دیدار با سید محمد قلمکاریان با بیان اینکه فعالیت درحوزه کودک و نوجوان شور نشاط و شادابی را در انسان ایجاد می کند اظهار داشت: فعالیت برای کودکان و نوجوانان کار بسیار بزرگ و ارزنده ای هست که به صورت مستقیم در سرنوشت آنان و کشور تاثیرگذار است.

وی در ادامه با بیان اینکه من خیلی از اوقات غبطه می خورم که چرا از زمان خود به درستی استفاده نکردم خاطر نشان شد:متاسفانه ارزش قائل نشدن برای عنصر زمان ریشه در فرهنگ کشور ما دارد و این امر یکی از بزرگترین آسیب هایی که ما با آن مواجه هستیم.

فرماندار خمینی شهردر ادامه یکی از بهترین راه های استفاده درست و صحیح از زمان را مطالعه کتاب دانست و گفت:در جامعه متاسفانه فرهنگ کتابخوانی وجود ندارد و بهترین راه برای ترویج فرهنگ کتابخوانی کار برروی کودکان و نوجوانان است زیرا این فعالیت باعث می شود تا این مشکل به صورت ریشه ای حل بشود و با نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی در کودکان و نوجوانان این موضوع در آینده تا حدود زیادی حل می شود.

علیرضا بصیری در ادامه با اشاره به اینکه متاسفانه در مدارس طرح و برنامه ای برای ترویج کتابخوانی وجود ندارد گفت:اما در کانون پرورش فکری به خاطر جذابیت و اثرگذاری که وجود دارد این فرهنگ را بهتر می توانیم ایجاد نمود و فقر کتابخوانی را با برنامه ریزی و اجرای برنامه های صحیح ریشه کن کرد.

وی ادامه داد:ارتباطی که کودکان و نوجوانان با مربیان کانون پرورش فکری برقرار می کنند با معلمان خود در مدرسه برقرار نمی کنند و باید مربیان از این ارتباط به نحو احسن استفاده کنند و در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی اهتمام ویژه بورزند قطعا در آینده تاثیرات این فعالیت مهم را در کشور و جامعه می بینیم باید به گونه ای عمل کنیم که فردای ما بهتر از امروزمان باشد.

فرماندار خمینی شهر افزود:باید با ایجاد محتوا و جذابیت کودکان و نوجوانان را به سمت کتابخوانی جذب کرد و این علاقه را در وجود آنان تقویت و تثبیت نمود.

علیرضا بصیری در ادامه یاداور شد:وجود کتابخانه های سیار در مناطق محروم و حاشیه نشین فعالیت بسیار موثر و تاثیرگذاری است و در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی و فرهنگ سازی نقش مهمی را ایفا می کند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان نیز در این جلسه گفت:در شهرستان خمینی شهر سه مرکز وجود دارد که باتوجه به جمعیتی که در این شهرستان ساکن هستند تعداد مراکز برای پوشش کل این جمعیت کم است.

سید محمد قلمکاریان در ادامه با بیان اینکه درحال حاضر بیش از 4000 نفر کودک و نوجوان در مراکز کانون پرورش فکری شهرستان خمینی شهر عضو هستند خاطر نشان شد:باتوجه به کمبود بودجه و مربی خوشبختانه در حال حاضر در شهرستان خمینی شهر از حداکثر ظرفیت مراکز کانون استفاده می شود و به همت مربیان و استقبال کودکان و نوجوانان اعضاء زیادی از مراکز کانون پرورش فکری شهرستان خمینی شهر توانسته اند در جشنواره ها، مهرواره ها و برنامه های استانی، کشوری و بین المللی فرهنگی، ادبی و هنری رتبه های خوبی را کسب نمایند.

وی در ادامه گفت:پس از پیگیری های انجام شده توسط اداره کل کانون پرورش فکری استان برای منطقه محروم جوی آباد یک مرکز کانون پرورش مجوز صادر شده است ولی متاسفانه به خاطر محدودیت های اعتباراتی که وجود دارد پروژه ساخت این مرکز پس از هفت سال بیش از 20 درصد پیشرفت نداشته است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه شهرستان خمینی شهر شهرستان خیرین و نیکوکاران است از علیرضا بصیری فرماندار خمینی شهر درخواست کرد تا با محوریت فرمانداری زمینه ای فراهم شود تا با کمک خیرین عملیات عمرانی ساخت و تجهیز مرکز کانون پرورش فکری در منطقه محروم جوی آباد به اتمام برسد تا کانون پرورش فکری نیز بتواند هرچه زودتر خدمت رسانی را در این منطقه آغاز کند.

سید محمد قلمکاریان در ادامه به بخشنامه ستاد مرکزی کانون پرورش فکری مبنی بر اینکه اگر فرمانداری ها و دیگر نهادهای مرتبط اعتباراتی را برای تجهیز کردن مراکز کانون پرورش فکری در نظر بگیرند کانون پرورش فکری نیز آمادگی آن را دارد تا سالن های مراکز خود را برای اکران فیلم ها و اجرای نمایش های مختلف ویژه کودکان و نوجوانان اختصاص بدهد اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه کانون پرورش فکری تولیدات سینمایی بسیار با کیفیتی برای آموزش های غیر مستقیم کودکان و نوجوانان تولید می کند و بهترین نیز راه برای جذب و فرهنگ سازی برای کودکان و نوجوانان استفاده از تولیدات سینمایی و نمایشی است اگر فرمانداری خمینی شهر و دیگر نهادهای فرهنگی در این شهرستان نیز با کانون همراهی لازم را در این راستا انجام دهند ما در مراکز کانون پرورش فکری که قالبا در نقاطی هستند که سالن های سینمایی و اکران نمایشی وجود ندارند سالن های خود را برای اکران فیلم و نمایش های مختلف به صورت عمومی در اختیار کودکان و نوجوانان قرار دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =