نخستین وبینار آموزشی‌تخصصی مهارت‌های مثبت در کانون سمنان

نخستین وبینار آموزشی‌تخصصی «کارگاه‌های مهارت‌ مثبت روان‌شناختی» به‌صورت مجازی ویژه ۳۶ مسئول و مربی مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، در راستای اجرای کارگاه‌های تخصصی مهارت‌های مثبت که در دپارتمان مهارت‌های زندگی کانون پرورش فکری با عنوان «حال خوش زندگی» تدوین شده است و با توجه به اهمیت اجرای این طرح در مراکز فرهنگی‌هنری، کارگاه‌ آموزشی مهارت‌های مثبت به‌همت شهناز دامغانیان کارشناس واحد آموزش و پژوهش کانون سمنان با تدریس فروهر معدنی معاون فرهنگی اداره‌کل و بیتا نشان‌شاهجویی مسئول مرکز فرهنگی‌هنری کانون آرادان که سال گذشـته این‌دوره را در تهران گذراندند در قالب هشت‌جلسه با موضوع توانمندسازی مربیان با شناخت مهارت‌های مثبت و به‌کارگیری آن در فعالیت‌های فرهنگی و هنری کانون از طریق وب کنفرانس به‌مدت ۲۴ ساعت طی روزهای ۲۵، ۲۶، ۲۷ و ۳۱ خردادماه برگزار شد.

دامغانیان اظهار داشت: روان‌شناسی مثبت مطالعه‌ی علمی عملکرد آرمانی انسان است که هدف آن کشف و ترویج عواملی است که رشد و شکوفایی افراد و جوامع را امکان‌پذیر می‌کند.

وی در ادامه با بیان این‌که طراحی آموزشی این مهارت‌ها ویژه دوره‌ی نوجوانی و سنین ۱۲ تا ۱۷ سال است، افزود: مربیان در این دوره با هشت مهارت مثبت روان‌شناختی ازجمله خودباوری، جرأت‌مندی، امید، خوش‌بینی، معنویت، شادی و نشاط، روابط مثبت و هوش هیجانی آشنا شدند.

کارشناس آموزش و پژوهش کانون استان سمنان یادآور شد: هر مهارت دارای دو بخش نظری و عملی است که بخش نظری شامل تعریف مفهومی و عملیاتی، مؤلفه‌ها و مفاهیم مرتبط با هر مهارت است و بخش عملی نیز شامل فعالیت‌ها و کاربرگ‌های مرتبط با هر فعالیت است؛ البته به تناسب فعالیت، ممکن است یک فعالیت فاقد کاربرگ مربوطه باشد و تعداد فعالیت‌ها هم متناسب با هر مهارتی ارائه ‌شود.

دامغانیان در پایان تصریح کرد: مربیان در بخش عملی طی دو روز در جایگاه عضو نوجوان به اجرای فعالیت و تکمیل کاربرگ‌های هشت مهارت مثبت روان‌شناختی پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =