برگزاری کارگاه مجازی گلستان خوانی در مرکز شماره ۲ یاسوج

کارگاه مجازی گلستان خوانی با عنوان "کارگاه بیداری" برای اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ یاسوج کانون کهگیلویه و بویراحمد برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی کانون کهگیلویه و بویراحمد  مربی مسئول مرکز شماره ۲ یاسوج با اشاره به اینکه این کارگاه با حضور اعضای نوجوان، در دو گروه دختر و پسر با هدف آشنایی اعضا با حکایت های  گلستان سعدی اظهار داشت : گلستان خوانی یک فعالیت ارزشمند است که اعضا بتوانند دارایی های فرهنگی خود رابشناسندو به تقویت هویت ملی شان بپردازندو معتقدیم که هر چقدر متونی که در اختیار بچه ها قرار می گیردپرمعنا باشدقطعاً صحیح خوانی همراه تفکرو درک مفاهیم صحیح اتفاق می افتد.

فاطمه رست اظهار داشت: طبق برنامه ریزی ابتدا حکایت  مورد نظر به صورت متن به گروه ارسال می گردد سپس  خوانش حکایت و تفسیر آن انجام گرفته و معانی واژه های دشوار خوانش شده و در انتها از از ضرب المثل های موجود در حکایت  قصه گویی  انجام می گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد: با بررسی نتایج این کارگاه و رضایت بالای اولیا و اعضا بتوانیم اعضا  با اندیشه و مفاخر ادبی کشورمان از جمله سعدی و گلستان که از شاهکار های ادبی این سرزمین است بیشتر آشنا شوند.

رست تصریح کرد: در کارگاههای گلستان خوانی  نه تنها از زیبایی‌های ظاهری گلستان بهره مند می‌شوند، بلکه مفاهیم والای این اثر ارزشمند در قالب‌های هنری و ادبی نیز به اعضا ارائه می‌شود که تا عمق جان و دل شان نفوذ می‌کند به نحوی که این مفاهیم زیبا تا پایان عمر در یاد آنان باقی می‌ماند.

مربی مسوول مرکز شماره ۲ یاسوج ابراز امیدواتری کرد : از بین آثار بزرگان به این دلیل گلستان سعدی را انتخاب کردیم که سعدی شاعری اجتماعی و همدرد و همدل با انسانهاست و گلستان سعدی یک دوره کامل از حکمت عملی است؛ چراکه در گلستان سعدی والاترین مفاهیم در قالب دلکش ترین عبارات بیان شده و این امر باعث می‌شود دانش آموزان رغبت بیشتری به یادگیری مفاهیم از خودشان دهند.

شایان ذکر است که کارگاههای آموزشی گلستان سعدی  از ابتدای خرداد ماه سال جاری به صورت مجازی در حال برگزاری است.

(عکس آرشیوی می باشد)

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =