کد خبر: 297854
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
اعضای مرکز باشت قدم به دنیای علم گذاشتند

آشنایی با موجودات زنده ؛ انواع گیاهان ، پرندگان ، بدن انسان نظر کودکان و نوجوانان را با جنبه های علمی ، پیچیدگی های نظام خلقت و هدفدار بودن آن ، راههای حفظ سلامتی و بهتر زیستن معطوف می کند و اعضای مرکز فرهنگی هنری باشت قدم در این عرصه علمی گذاشتند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری باشت در این خصوص گفت: آزمایشات علمی و فعالیتهای علمی ذهن کودکان را به چالش می کشد و با سوالات جالب و هیجان انگیزی که در طول انجام آنها پرسیده می شود کودکان را علاقمند به تحقیق و حتی ایجاد پروژه‌ها و طرح‌هایی که خودشان در ذهن دارند می انجامد. 

محبوبه ظفری افزود :فعالیت های علمی علاوه بر سرگرمی کمک به کشف و پیش بینی و تقویت مشاهدات عینی کرده و اجازه می‌دهد تا کودکان درک و شناخت بهتری نسبت به حقایق پیرامونشان پیدا کرده و محفوضات را در قالب مشاهدات در بیاورند. 

وی اظهار داشت:فعالیت های  علوم زیستی در کارگاههای آموزش زیست شناسی در مراکز کانون ،درک حقایق ، آشنایی با مفاهیم علمی ، یادگیری نظری و ذهنی  را به همراه دارد. 

ظفری توضیح داد:ما می توانیم علاقه و اشتیاق کودکان را به سوی طبیعت هدایت کنیم و به آن ها کمک کنیم تا به یافتن راه حل برای مشکلات زیست محیطی گرایش پیدا کنند. 

مربی مسوول مرکز فرهنگی باشت تصریح کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با این نگاه اقدام به راه اندازی کارگاه زیست شناسی کرد و در این کارگاه به شیوه هایی علمی و خلاق از جمله معرفی کتاب،چستان های با موضوع گیاهان و عکاسی از طبیعت ، قصه گویی و آزمایش هایی علمی ساده سعی در ترغیب بیشتر اعضا به شناخت بیشتر محیط اطراف خودشان از جمله گیاهان داشت. 

وی به ضرورت آموزش خوب علوم برای کودکان در همه پیش زمینه‌ها، استعدادها، علایق و توانایی ها اشاره کرد و گفت :همه کودکان نیاز دارند دانش و مهارتهایی را که ما تحت عنوان سواد علمی می‌شناسیم، به دست آورند. 

وی ابراز داشت: در این کارگاه که به صورت مجازی برگزار شد به کودکان و مشاهده، جمع آوری اطلاعات،تفسیر نتایج و بازگو کردن  تفکرشان درباره ایده‌ها و اتفاقاتی که آنها در زندگیشان با آن روبرو می شوند، بازگو نمایند آموزش داده شد. 

ظفری در پایان افزود: آنچه بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد آن است که به کودک خود بیاموزیم که به طبیعت احترام بگذارد و نسبت به آن قدردان باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =