مبتکر نخستین «تاکسی‌کتاب» شهر رشت تجلیل‌شد

طی آیینی در کانون استان گیلان از «ساحل فیلسوف» راننده تاکسی‌کتاب شهر رشت که مسافران کودک، نوجوانان و بزرگ‌سال خود را از هم‌نشینی و مصاحبت ‌با کتاب بهره‌مندمی‌کند، قدردانی‌شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این آیین هم‌زمان با برگزاری شورای فرهنگی کانون استان صورت‌گرفت و راننده فرهنگ‌دوست گیلانی به‌پاس سال‌ها تلاش درجهت ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی قدردانی‌شد.

ساحل فیلسوف که دانشجوی رشته مدیریت فرهنگی است و طی سال‌ها با ایجاد جایگاه عرضه‌کتاب در خودرو،  به ترویج فرهنگ مطالعه در میان مسافران درون شهری می‌پردازد، طی این نشست، از اهمیت توسعه‌ی فرهنگی و فعالیت‌های خود در این زمینه برای حاضران سخن‌گفت و توفیق در این عرصه را ناشی از تعلق‌خاطر به این امر مهم خواند.

ساحل فیلسوف، مبتکر تاکسی کتاب در رشت

این فعال اجتماعی و فرهنگی ادامه صحبت‌های خود را به ضرورت هم‌گرایی و همراهی افزون‌تر تمامی مسوولان برای پیش‌برد برنامه‌های فرهنگی اختصاص‌داد و از مدیرکل و مسوولان کانون پرورش فکری برای توسعه‌ی فرهنگ کتاب‌خوانی، به ویژه درمیان نسل کودک و نوجوان قدردانی‌کرد.

مدیر کل کانون استان گیلان هم  با ابراز خرسندی از میزبانی فعالان عرصه‌ی کتاب و کتاب‌خوانی گفت: بسیار خرسندیم که در شهر اولین‌ها، شاهد قدردانی از راننده نخستین تاکسی فرهنگی شهر رشت هستیم .  

اسفندیارضیائی در همین‌حال به پیشینه‌ی فرهنگی گیلان پرداخت و این استان را زادگاه شخصیت‌های برجسته و پیشگام صیانت از آرمان‌های یک ملت و پیش‌قراول عرصه‌ی دانش‌افزایی توصیف‌کرد.

این مدیر فرهنگی درعین‌حال، دست‌آوردهای فرهنگی این دیار را برگرفته از قلب‌های تپنده و نگاه آرمانی مردمان آن ارزیابی‌کرد و با اشاره به رسالت‌های کانون در حمایت از فعالان فرهنگی استان اظهارداشت: لازم است تمامی افراد جامعه  به‌عنوان سربازان و سفیران کتاب نقش‌آفرین بوده و نگاه ویژه‌ای نیز به پیشگامان این عرصه‌داشته‌باشند.

وی برهمین اساس، از ساحل‌فیلسوف به عنوان یک مربی و معلم سیار نام‌برد و و فراهم‌سازی سیر روحی کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها را به‌موازات سیرِ جغرافیایی‌شان، سازنده و شایسته‌تقدیرخواند.

وی در همین زمینه افزود: هنگامی که با نگاهی متعالی به جامعه می‌نگریم، شاهد بازتاب روشنی از این نگاه در زندگی شخصی و خانوادگی خود خواهیم‌بود و به تَبع‌ آن، از برکت‌های این نگاه ارزش‌مند و متعالی برخوردارخواهیم‌شد.

اسفندیارضیائی پایان سخنان خود را با دعوت ‌از این راننده فرهنگ‌دوست گیلانی برای پذیرش نقش سفیر فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درجامعه به‌پایان برد و از اهدای ۱۰۰ جلد کتاب برای غنی‌سازی کتاب‌خانه تاکسی فرهنگی شهر رشت خبرداد.

پایان‌بخش این نشست که صبح امروز و درمحل نشست‌های اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان در رشت صورت‌گرفت، اهدای کتاب و لوح سپاس مدیرکل این مجموعه‌ی فرهنگی به میهمان شورای فرهنگی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =