کانون خانه رویاهایم

قصد معرفی دو نوجوان خواهر از شهرستان باشت را داریم که استعداد و توانمندی های بسیاری در حوزه های مختلف از خود نشان داده است و همواره به دنبال خلاقیت های بیشتر در همه ی زمینه ها هستند.

در دنیای پیچیده و پر فراز و نشیب و ماشینی کنونی که اینترنت و شبکه‌های مجازی هوش و حواس همه ما را ربوده و زمان بسیار زیادی از زندگی جوان و نوجوان و بزرگسال ما را به خود مشغول کرده گاهی که به اطراف خود دقت می‌کنیم نهال‌های پاک و معصومی را می‌بینیم که با درک درست از جهان هستی در مسیری گام برداشته‌اند که بدون شک آینده درخشانی را در دنیا و انشاالله توأم با معنویت را برای آخرت ترسیم می‌کند این یک واقعیت است که بسیاری از استعداد های کودکان بدون اینکه به ظهور برسد برای همیشه در نطفه می ماند . بدون اینکه خواسته باشیم دلایلی هم چون کمبود ها و محدودیت ها را علت این امر بیان می کنیم . در همین راستا  قرار شد دو  نوجوان را در یک گفتگوی خبری معرفی کنیم وشاید در نگاه  اول تنها دو  نوجوانی که چند لوح برتر گرفته برایمان متصور شد اما این دو نوجوان خواهر ، دنیایی از نجابت و معصومیت و البته در کنار آن ذهنی خلاق و پویا به دور از هیاهیوی فضای مجازی دارند که ما را با همه مشکلاتی که داریم به آینده امیدوار کردند.

 قصد معرفی دو نوجوان خواهر از شهرستان باشت را داریم که استعداد و توانمندی های بسیاری در حوزه های مختلف از خود نشان داده است و همواره به دنبال خلاقیت های بیشتر در همه ی زمینه ها هستند.

خواهران مزرعه فرد همانگونه که در درس دارای رتبه اول می باشد در فعالیت هایی فرهنگی و هنری و ادبی حرف زیادی برای گفتن دارند. نوجوانانی باهوش، متواضع، خوش فکر، با اندیشه‌های والا، اهل مطالعه، محفل قرآنی، پژوهش و تحقیق و ورزش و بسیار امیدوار به آینده با آرزوهایی محقق شدنی که امیدوار است با یاری خداوند و تلاش خود به آنها برسند

از نکات جالب توجه این دو نوجوان این است که در شرایط الان ،که کشور با بیماری ویرویسی کوید ۱۹ دست به گریبان است. ذره ای از حضورشان چه در مسابقات و مهرواره ها و چه در اجرای فعالیت ها کاسته نشده است .

گفتگو را به این دو عضو موفق مرکز باشت را آغاز کردیم و خواستیم خودشان را معرفی کنند

خانم سحر مزرعه فرد  دارای ۱۳ سال سن که هم اکنون در پایه هفتم متوسطه در حال تحصیل می باشم . خانم سارا مزرعه فرد دارای ۱۱ سال سن که هم اکنون در پایه پنجم ابتدایی در حال تحصیلم . دوران ابتدایی را همراه مادر مان که معلم است و در روستاهای از توابع شهرستان باشت تدریس می کرد را  پشت سر گذاشتیم  و هم اکنون من( سحر) درمدرسه هیئت امناییفرزنگان  شهرستان باشت و سارا در مدرسه میثم روستایی سر تنگ بیدک مشغول به تحصیل می باشیم  .

 سحر و سارا  شاگرد اولهای  مدرسه می باشند و در همین راستا چندین و چند بار از دستان ریاست محترم آموزش و پرورش منطقه لوح سپاس دریافت نموده است علاوه بر این در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رتبه ها و مقام های مختلفی  کسب کرده اند

از سحر و سارا خواستیم از موفقیت هایی که اخیر کسب کردند برایمان بگویند

ادر فعالیت هایی هنری در مسابقه خانواده سالم، مسابقه روحانیت و مسابقه ندای امید ،  برگزیده شدیم و در مسابقات کتابخوانی ، اول و دوم استانی و برگزیده کشوری شدیم  ابتدا علاقه خود و در بعد حمایت پدر و مادر و مربیان کانون را عامل پیشرفت خود می دانیم . همین جا لازم می دانم از خانواده بزرگ کانون مربیان خوبم در مرکز باشت کانون  که در طول ایام همیشه همراه و مشوق ما  در این مسیر بوده اند تشکر و قدردانی به عمل می آورم .

 کانون مسیر زندگی ام را تغییر داد و یاورم در همه امور است

از اولین روز حضورتان در کانون برایمان بگویید:

 از آنجایی که ما همراه مادرمان در روستا درس می خواندیم و از طرفی محل زندگیمان تا کانون فاصله زیادی بود فرصت دیدن کانون و فعالیت هایی آن، چه از طریق مدرسه و چه حضور خودمان در کانون برایمان فراهم نشده بود تا اینکه یک روز یکی از همکاران مادرم در کانون مشغول به کار شد و وقتی در گروه هایی مجازی آموزش و پرورش از کانون اطلاع رسانی یا  معرفی کانون، مطلبی می دید از همکارش که به تازگی در کانون پست گرفته بود کسب اطلاع میکرد از آنجا بود که در اولین پنج شنبه هفته با مادرم وارد کانون باشت شدیم جایی که دیدم، خانه رویاهای من و سارا و حتی مادرم بود که برایمان تعریف کرده بود که همیشه عاشق کتاب، قصه و کارهایی هنری و ادبی بوده ولی بخاطر نبود امکانات و از همه مهمتر نبود مشوق و راهبر هیچ وقت به آرزویش نرسیده بود. سر از پا نمیشناختیم وقتی احساس کردیم بالاخره گمشده درونمان را پیدا کردیم. خاطره ی روز اول ورودم به کانون هیچ وقت از خاطر پاک نخواهد شد.  از آن روز تا الان هموراه در تمام کلاس و فعالیت ها حضور مستمر داشتم و هیچ وقت حاضر نشدیم به خاطر هیچ چیزی یک ساعت از حضور در کانون را از دست بدهم  و همچنان  علاقه  زیادی به کانون داشتیم و داریم و با انگیزه آن را ادامه میدهم  کانون و فعالیت هایی آن  به من کمک زیادی کرده و حتی در درس و پژوهش یاوری امین برای من بوده و انگیزه درس خواندن را در من تقویت کرده است لذا این مسیر را تا آخر ادامه می‌دهم  و تا بتوانم کانون را به دیگران هم معرفی می کنم.

استعدادهای درخشان خود را دریابیم

چه انتظاری از خودتان و بچه هایی هم سن و سال خودتان و از همه مهمتر مسئولان فرهنگی  دارید؟

با کمی توجه به اطراف خود می‌توانیم نوجوانان و جوانان مستعد متعددی را مشاهده کنیم که تنها با کمی توجه قادرند توانمندی خود را نشان داده و در حل مشکلات کشور و کسب افتخار مؤثر باشند.

امروز در شرایطی که همه دشمنان عزم خود را جزم کرده اند تا به نظام اسلامی آسیب زده و نخبگان جامعه را نا امید و سرخورده کنند مراکز کانون می توانند شرایطی فراهم کنند که استعدادهاییی کودکان و نوجوانان را دریابیم و تمام تلاششان در جهت پرورش و شکوفایی آن انجام دهند

در گفتگویی کوتاه با  سحر و سارا مزرعه فرد دو عضو موفق مرکز باشت داشتیم  متوجه شدیم که اگر به اطراف خود نگاهی اجمالی بیندازیم می‌توانیم هزاران نفر مانند مزرعه فرد را بیابیم که تنها با یک توجه ضمنی می‌توانند موجب افتخار کشور شوند و نام ایران را پر آوازه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =