کد خبر: 298738
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
اخبار کوتاه از مرکز فرهنگی هنری شماره دو گچساران

مرکز فرهنگی هنری شماره دو گچساران در نیمه اول مرداد ماه روزهای پرکاری را تجربه کرده است که می‌توان به جمع آوری قصه‌های بومی ومحلی ، جشنواره نمایش میوه‌ها و مسابقه خاطره نویسی اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کانون کهگیلویه و بویراحمد برنامه‌های فرهنگی و هنری متنوعی در مرکز شماره دو گچساران به حضوری مجازی برگزار شده است.

قصه های بومی و وحلی جمع آوری می شوند

مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری شماره دو گچساران  با تشریح طرح جمع آوری قصه‌های بومی با اشاره به فرهنگ غنی و پربار منطقه اظهار داشت: با توجه به تعداد لهجه‌ها و گویش‌ها در استان امکان جمع آوری قصه‌های بسیاری وجود دارد، قصه‌های که سالهاست بر زبان گذشتگان ما جاری است.

جمیله فلاحی افزود: این قصه‌ها توسط اعضای مرکز جمع آوری می شود و تا کنون  بیش از ۱۰ قصه جمع آوری شده است.

وی هدف از جمع آوری قصه‌های بومی و محلی را تهیه آرشیو،تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان به قصه‌های بومی و محلی  و ارتباط با والدین عنوان کرد.  

جشنواره " نمایش میوه ها"  در گچساران برگزار شد

اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره دو گچساران در جشنواره  " نمایش میوه ها " شرکت کردند . در این جشنواره، اعضا به صورت خلاقانه،  میوه‌ها  در قالب شخصیت های عروسکی ، نمایشی ساده و بداهه را اجرا می کنند.

مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری شماره  دو گچساران  گفت:  این نمایش‌ها پس از باز بینی به جشنواره میوه‌ها  در استان یزد ارسال می گردد.

وی گفت: استفاده از در دسترس‌ترین‌ها جهت پرورش فکر و خلاقیت از اهداف این جشنواره  بوده است.

شرکت در مسابقه خاطره نویسی  " ایستاده چون گوهرشاد"

اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره دو گچساران در مسابقه خاطره نویسی "ایستاده چون گوهرشاد" شرکت کردند.

فلاحی در این خصوص گفت : ۱۲ اثر از این مرکز به ناحیه مقاومت بسیج شهرستان گچساران ارسال شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =