برگزاری دومین جلسه اعضای  انجمن مجازی عکاسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان گفت: دومین جلسه انجمن مجازی عکاسان نوجوان پسر استان اصفهان روز چهارشنبه هشتم مرداد ماه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان،سید محمد قلمکاریان با اعلام این خبر گفت: این انجمن در ساعت ۱۸ با حضور مدرس دوره، لیلا سادات خوانساری کار خود را آغاز کرد.
هم چنین دراین جلسه،بیش از ۱۰۰ نفر از کارشناسان، مربیان هنری و اعضا، معاون فرهنگی حراست، کارشناس و کارشناس مسوولان هنری،فرهنگی و ادبی، کارشناس و رابط عکاسی شرکت داشتند.

لیلا خوانساری در این نشست درباره ترکیب بندی و کادر مناسب در عکاسی مطالبی را بیان کرد و گفت: ترکیب بندی در عکاسی یکی از مهمترین نکاتی است که یک عکس معمولی را تبدیل به یک عکس فوق‌العاده می کند.
اگر چه ترکیب‌بندی و کادر انواع مختلفی دارد که مهمترین و اساسی ترین آن ها استفاده از قانون یک سوم طلایی در ترکیب بندی است.

مدرس انجمن عکاسی ادامه داد: اقسام دیگر آن شامل ترکیب بندی متقارن، ترکیبی که در آن عمق میدان مشاهده می شود، ترکیب بندی با کادر، ترکیب بندی با استفاده از خطوط تیره و روشن، ترکیب بندی با کادر بسته و ترکیب بندی با سوژه متحرک است.
 
وی با اشاره به نکات مهم دیگر در عکاسی گفت: آنچه اهمیت دارد این است که شما انتخابگر کادرتان و خالق عکستان هستید؛ در لحظه ای که عکاسی می کنید، توجه داشته باشید که سوژه باید ترکیب بندی زیبایی داشته باشد و این حس زیبای شماست که به ترکیب بندی در عکس کمک می کند.

خوانساری اهمیت مطالعه را نیز یادآوری کرد و گفت: درباره  عکاسی و سوژه ای که می خواهید از آن عکاسی کنید باید مطالعه داشته باشید تا دید بهتری پیدا کنید.

مدرس انجمن با اشاره به انجام فعالیت عملی و ارسال عکس اعضا گفت: تعداد ۲۰ عکس توسط اعضا ارسال گردید که تمام آثار تحلیل و بررسی شد.

شایان ذکر است این جلسه مورد استقبال خوب اعضا قرار گرفت.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =