درخشش دو عضو کودک کانون دامغان در جشنواره‌ی ملی پسته

دو عضو کودک مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری دامغان در بخش نقاشی هفتمین جشنواره‌ی ملی پسته ایران – دامغان، رتبه برگزیده کسب کردند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان و به نقل از فاطمه‌سادات امیرفخریان مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دامغان، یک‌دوره مسابقه نقاشی با موضوع «پسته» از سوی ستاد برگزاری هفتمین جشنواره‌ی ملی پسته ایران – دامغان با هم‌کاری شهرداری، شورای اسلامی و مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری این شهرستان به‌صورت مجازی در دهه‌ی سوم مردادماه ۱۳۹۹، برگزار و از برگزیدگان آثار برتر در آیین اختتامیه این جشنواره با اهدای جوایزی تجلیل شد.

امیرفخریان در ادامه افزود: آرش امیرفخریان شش‌ساله و فائزه فوادیان ۱۰ ساله دو عضو کودک مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون دامغان با خلق و ارسال اثر نقاشی به‌ترتیب برگزیده اول(انتخاب مردمی) و برگزیده اول(انتخاب کارشناسان) این دوره از جشنواره، شناخته شدند.

بر اساس این گزارش، جشنواره ملی پسته از مهم‌ترین ظرفیت‌های به‌وجود آمده برای معرفی توانمندی‌های شهرستان دامغان در حوزه‌های کشاورزی، جذب سرمایه‌گذاری، گردشگری، صنعت و معدن و... است که در هفتمین‌دوره خود به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت اجتماعات مردمی، تجربه‌ای خاص را پشت سرگذارد و در کنار دو آئین افتتاحیه و اختتامیه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، محدودیت زمانی، بدون حضور مردم و با شرکت تعداد اندکی از مسئولان در فضای باز مجموعه‌ی تاریخی‌گردشگری چشمه‌علی دامغان، برگزار و از طریق شبکه‌ سیمای مرکز سمنان، شبکه شما و صفحات مجازی، جشنواره نمایش داده شد.

اهداف اصلی این جشنواره نیز معرفی بیش از پیش پسته دامغان به‌عنوان مرغوب‌ترین پسته جهان از منظر ارزش‌های غذایی، آموزش بهره‌برداران و عرضه‌کنندگان طلای سبز، معرفی فرصت‌های پرشمار سرمایه‌گذاری در شهرستان دامغان، آشنایی مخاطبان با پسته، آثار پرشمار تاریخی و جاذبه‌های چشمگیر طبیعی دیار صددروازه بود.

گفتنی است؛ معرفی جاذبه‌های تاریخی، گردشگری و طبیعی دامغان در قالب تهیه نماهنگ‌ها از سوی ستاد جشنواره و اداره میراث فرهنگی این شهرستان، برگزاری مسابقات غیرحضوری در قالب شعر، نقاشی و عکاسی با موضوع پسته و جاذبه‌های دامغان، فراخوان ابداعات و اختراعات مرتبط با پسته و... برخی از اقدامات انجام‌شده در راستای اهداف ۱۰گانه‌ی جشنواره ملی پسته ایران – دامغان، عنوان شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =