عرض ارادت کودکان و نوجوانان کانون به ساحت سیدالشهداء

هم‌زمان با ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفایش مراکز کانون پرورش فکری در استان‌های مختلف اقدام به اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی‌هنری و انتشار فراخوان‌هایی با موضوع عاشورا برای کودکان و نوجوانان کرده‌اند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، به برخی از این فراخوان‌ها که به صورت مجازی برگزار می‌شود و جنبه سراسری و کشوری دارد در این گزارش اشاره خواهیم کرد.

مهرواره منطقه‌ای داستان زائر در کانون ایلام برگزار می‌شود

مهرواره ادبی داستان زائر ویژه کودکان ونوجوانان منطقه دو کشور در کانون استان ایلام برگزار می‌شود.

این مهرواره ادبی به صورت مجازی برگزار می‌شود و کودکان و نوجوانان استان‌های کردستان، لرستان، همدان، قم، مرکزی، کرمانشاه و ایلام می‌توانند داستان‌های کوتاه خود را به دبیرخانه این رویداد ارسال کنند.

بر اساس این فراخوان، کودکان ونوجوانان علاقه‌مند به داستان‌نویسی می‌توانند با موضوع زیارت کربلا و محوریت عاشورا و اربعین آثار خود را از طریق واتس‌اپ به شماره ۰۹۱۸۵۸۹۴۳۸۷ ارسال کنند.

هم‌چنین کانون ایلام طی فراخوانی با عنوان «قصه‌های کربلایی» مربیان و بچه‌ها و پدر و مادرهای قصه‌گو را به روایت قصه‌های‌شان از واقعه کربلا دعوت کرد.

براساس این فراخوان قصه‌گویان شرکت کننده می‌توانند قصه‌های‌شان را با موضوع کربلا و با محوریت کودکان در کربلا، حضرت امام حسین(ع) و یارانش، ظهر عاشورا و قصه‌ی علمدار کربلا از زبان مشک را با گوشی همراه فیلم‌برداری و تا ۷ مهر ۱۳۹۹ به دبیرخانه این رویداد به نشانی: ایلام، بلوار شمالی امام خمین (ره)، اداره کل کانون، انجمن قصه‌گویی ارسال کنند.

یادآوری می‌شود از برگزیدگان قصه‌های کربلایی تجلیل خواهد شد و قصه‌ها نیز در برنامه رادیویی قصه‌های ایرانی پخش می‌شود.

پویش عکاسی «به تو از دور سلام» در کانون تهران

پویش عکاسی «به تو از دور سلام» با همکاری انجمن عکاسی کانون استان تهران با موضوع‌های محرم در خانه من، محرم در محله من، و آئین‌ها و نمادهای محرم برگزار می‌شود.

بر همین اساس کودکان و نوجوانان 8 تا 22 سال می‌توانند با دوربین عکاسی یا گوشی همراه به صورت رنگی  یا سیاه و سفید با درج نام و نام خانوادگی سن و موضوع، آثار خود را تا تاریخ۳۰ شهریور به صورت فایل به صندوق الکترونیکی انجمن عکاسی کانون تهران به نشانی: anjoman.akkasee.teh@yahoo.com ارسال کنند.

آثار رسیده به دبیرخانه در چهار گروه سنی داوری و از برترین‌های هر بخش  تجلیل  خواهد شد هم‌چنین آثار منتخب هر گروه سنی روز ۱۷ مهر هم‌زمان با اربعین حسینی در نمایشگاه مجازی به نمایش گذشته خواهد شد.

ویش عکاسی «به تو از دور سلام» در کانون تهران

مهرواره ادبی «راویان نونهال نینوا» در کانون خراسان‌رضوی

فراخوان مهرواره ادبی راویان نونهال نینوا ویژه کودکان و نوجوانان از سوی کانون استان خراسان رضوی منتشر شد.

مرکز آفرینش‌های ادبی کانون خراسان‌رضوی، به مناسبت ایام محرم و صفر و با هدف شناساندن واقعه عاشورا و یادآوری پیام آن به کودکان و نوجوانان، همچنین معرفی آداب و رسوم و آئین‌های عاشورایی مهرواره ادبی «راویان نونهال نینوا» را برگزار می‌کند.

بر اساس این فراخوان، شخصیت‌های واقعه کربلا، آیین‌ها و مراسم عزاداری در هر منطقه، روایتی از حضور من در مراسم محرم و صفر، نذورات و دعاها و نیایش‌های عاشورایی، پیاده‌روی اربعین، با زائران پیاده، محرم امسال من، موضوع‌های پیشنهادی این مهرواره است که دختران و پسران گروه سنی ۹ تا۱۲ سال می‌توانند با تکیه بر آن به خلق و نگارش اثر بپردازند.

بر همین اساس هر شرکت کننده می‌تواند تا سه اثر در قالب‌های داستان، خاطره و دل‌نوشته یا قطعه ادبی را از طریق پیام‌رسان مجازی دبیرخانه به شماره: ۰۹۳۸۲۶۴۰۸۱۵ ارسال کنند.

مهلت ارسال آثار تا ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ و اعلام نتایج مهرواره ۱۶ مهر، مصادف با اربعین حسینی و هم‌زمان با روز جهانی کودک تعیین شده است.

سوگواره‌ی «عاشورا تا اربعین» در کانون خوزستان

انجمن قصه‌گویی کانونِ شمال استان خوزستان، فراخوان سوگواره‌ی «عاشورا تا اربعین» را منتشر کرد.

بر اساس این فراخوان کودکان و نوجوانان ۵ تا ۱۷ سال سراسر کشور می‌توانند با ارائه یک فیلم حداکثر ۴ ‌دقیقه‌ای قصه‌گویی خود با موضوع عاشورا و اربعین حسینی در این سوگواره شرکت کنند.

سوگواره‌ی «عاشورا تا اربعین» در سه گروه سنی (۵ تا ۷ )، (۸ تا ۱۱) و (۱۲ تا ۱۷) سال برگزار می‌شود و کودکان در گروه سنی اول می‌توانند با مطالعه کتاب قصه‌گویی در این سوگواره مشارکت داشته باشند و سایر گروه‌های سنی مجاز به استفاده از کتاب قصه‌گویی نیستند.

در عین حال علاقه‌مندان باید فیلم قصه‌گویی خود را به‌صورت افقی ضبط کنند و توجه داشته باشند که فیلم‌شان تاکنون جایی منتشر نشده باشد.

شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را تا تاریخ ۱۵ مهر ۱۳۹۹، از طریق پیام خصوصی به صفحه اینستاگرام انجمن قصه‌گویی کانون شمال استان خوزستان به نشانی @ghesehgoee_shomal_khozestan ارسال کنند.

برگزیدگان این رویداد در سه گروه سنی از سوی هیئت‌داوران و هم‌چنین برگزیده بخش مردمی معرفی خواهند شد.

گفتنی است: سوگواره‌ی «عاشورا تا اربعین» با همکاری دفتر نماینده مردم شهرستان اندیمشک در مجلس شورای اسلامی، کمسیون امور بانوان فرمانداری و شهرداری شهرستان اندیمشک برگزار می‌شود.

انتشار فراخوان عکس«تاسوعا و عاشورا» از سوی کانون گلستان

انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان به مناسبت ایام ماه محرم و صفر و با هدف به تصویر کشیدن شور حسینی در کودکان و نوجوانان فراخوان عکس «تاسوعا و عاشورا» را منتشر کرد.

بر اساس این فراخوان هر عکاس می‌تواند تا پنج قطعه عکس رنگی یا سیاه و سفید با فرمت jpg را به شماره ۰۹۳۳۳۸۴۳۹۳۱ در پیام‌رسان واتس‌اپ و یا به آیدی فضای مجازی golestan_kanoon@ ارسال کنند.

مهلت ارسال آثار تا ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ اعلام شده است و علاقه‌مندان می‌توانند با موضوع‌های شور اشتیاق مردم به محرم، حجاب و عفاف در مراسم و عزاداری‌های حسینی، شور حسینی در کودکان و نوجوانان و مراسم و آیین‌های عزاداری آثار خود را به دبیرخانه این رویداد ارسال کنند.

یادآوری می‌شود پس از داوری آثار از برگزیدگان با اهدای لوح سپاس و هدیه تجلیل خواهد شد.

انتشار فراخوان عکاسی و فیلم‌سازی «در قاب ‌عاشورا» از سوی کانون گیلان

کانون استان گیلان فراخوان عکاسی و فیلم‌سازی با عنوان «درقاب عاشورا» را منتشر کرد.

این فراخوان با هدف اشاعه‌ی فرهنگ عاشورایی، جلب ‌نظر مخاطبان به موضوع‌های مرتبط با هیات‌های عزاداری، مراسم مذهبی و هم‌چنین پرورش استعدادهای هنری و تقویت زاویه دید ‌هنرمندانه آینده‌سازان ایران اسلامی منتشرشد.

براساس این فراخوان، «نماز ظهر عاشورا»، «آیین‌ها و نمادهای عاشورایی»، «مراسم تعزیه»، «روضه‌های خانگی» و «آیین‌های عزاداری ماه محرم» از محورهای موضوعی به‌شمار می‌رود.

برهمین اساس، نوجوانان علاقه‌مند و هم‌چنین، مربیان و اعضای ارشد(۱۹ تا ۲۲سال) کانون می‌توانند فیلم و عکس‌های خود را تا پایان مهر ۱۳۹۹ به نشانی رشت، میدان انتظام، کوچه نظام‌پزشکی، واحد آفرینش‌های ‌هنری کانون پرورش فکری استان گیلان ارسال ‌کنند.

شایان‌ذکر است از برگزیدگان با اهدای لوح ‌سپاس و جایزه قدردانی‌ می‌شود.

فراخوان قصه‌گویی «نخل‌ها ایستاده‌اند» در کانون هرمزگان

انجمن قصه‌گویی کانون استان هرمزگان فراخوانی را با عنوان «نخل‌ها ایستاده‌اند» ویژه کودکان و نوجوانان منتشر کرد.

این فراخوان ویژه‌ی کودکان ونوجوانان ۶ تا ۱۸ سال علاقه‌مند به قصه‌گویی منتشر شد تا فیلم قصه‌گویی خود با موضوع قصه‌های امام حسین، یاران وفادارش و حضور اهل‌بیت امام در قیام کربلا را تا ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ به دبیرخانه انجمن ارسال کنند.

بر اساس این فراخوان زمان قصه‌گویی حداکثر ۳ دقیقه است و فیلم‌برداری باید به صورت افقی با گوشی همراه صورت گیرد.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به نشانی دبیرخانه انجمن به نشانی بندرعباس، خیابان آیت‌ا... غفاری، اداره کل کانون یا از طریق نرم‌افزار سروش به شماره ۰۹۹۰۸۷۱۷۹۵۶ ارسال کنند و برگزیدگان روز ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ معرفی می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =