چگونه با لوازم ساده عروسک‌های سفالی بسازیم؟

«جِنابِ سُفال» اثر فرزانه بابایی کتاب تازه‌ای از انتشارات کانون پرورش فکری است که نوجوانان را با نحوه ساختن عروسک‌های سفالی با استفاده از لوازم ساده آشنا می‌کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در کتاب «جِنابِ سُفال» مخاطبان ۱۲+ سال (نونگاه) می‌آموزند که با قرار دادن ظرف‌های کوچک سفالی، مهره‌های رنگی، نخ، رنگ، چسب و... عروسک‌های خاص سفالی بسازند.
عکاسی مجموعه عروسک‌های سفالیِ را بهنام زهری‌سامیان بر عهده داشته است.
بر اساس این خبر، «عروسکی با آرزوهای سفالی»، «مریخی»، «کاغاذ»، «ماگاس»، «شاعر سفالی»، «قهرمان سفالی»، «سفالی با حس صورتی»، «پریٍ سفالی»، «ناخدایِ سفالی»، «لب‌پَر»، موطاطا» و «خواهران سفالی» عنوان عروسک‌های سفالی این کتاب هستند.
فرزانه بابایی در مقدمه این کتاب نوشته است: مدت‌ها بود که به سفال‌های کوچک فکر می‌کردم. گاهی با کمک رنگ‌ها و اشیاء متفاوت آن‌ها را به شکل‌های دیگری تبدیل می‌کردم، اما برایم کافی نبود. روزی در دفتر کار دوستم، تعداد زیادی ظرف کوچک سفالی دیدم. از همان موقع شروع کردم. بعد از مدتی عروسک سفالی بامزه‌ای روی میز، مقابل ما ایستاده بود که نامش را «جِنابِ سُفال» گذاشتیم.
او در ادامه مقدمه آورده است: حضور جِنابِ سُفال آنقدر شادم کرد که تصمیم گرفتم شخصیت‌های بیشتری بسازم. هر عروسکی که ساخته می‌شد، فکرم گسترش بیشتری پیدا می‌کرد. مهارتم در ساخت بیش‌تر می‌شد و نگاهم وسیع‌تر. احساس می‌کردم دنیایم بزرگ‌تر شده و می‌توانم دنیایم را آن‌طور که دلم می‌خواهد، بسازم. با این کتاب می‌خواهم این دنیا را با کودکان و نوجوانان قسمت کنم.
علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب ۳۶ صفحه‌ای را با قیمت ۱۳هزار تومان از فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور و فروشگاه‌های محصولات فرهنگی خریداری کنند.
یادآوری می‌شود کتاب «جِنابِ سُفال» با قطع خشتی، سه بار هم‌زمان به چاپ رسیده و شمارگان آن ۷هزار و ۵۰۰ نسخه شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =