گزیده شعرهای شمس لنگرودی ویژه نوجوانان

گزیده شعرهای محمد شمس ‌لنگرودی از مجموعه کتاب‌های «شعر ما» به‌زودی از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ می‌رسد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مجموعه‌ی ۱۰ جلدی «شعر ما» با هدف آشنایی نوجوانان با شاعران بزرگ‌سال و پیش‌کسوت در قالب‌های کلاسیک، نیمایی، سپید و... و با تنوع طیف‌ها، نگاه‌ها و سبک‌های مختلف شعری به زودی وارد بازار کتاب می‌شود.
اشعار محمد شمس لنگرودی یکی از کتاب‌های این مجموعه به شمار می‌رود که در ۹۰ صفحه برای نوجوانان بالای ۱۵ سال به چاپ خواهد رسید.
این کتاب دربردارنده ۱۸۳ قطعه شعر از شمس لنگرودی هم‌چون «رفتارِ تشنگی»، «در مهتابیِ دنیا»، «خاکستر و بانو»، «جشنِ ناپیدا»، «چترِ سوراخ»، «نت‌هایی برای بلبل چوبی»، «پنجاه و سه ترانه عاشقانه»، «باغبانِ جهنم» و «لب ‌خوانی‌های قزل‌آلای من» و... است.
در شعر «آدمک برفی» می‌خوانیم: آدمک برفی/ می‌دانم سردت است/ همین حالا/ جلوی بخاری گرمت می‌کنم/ اول دست‌ها/ بعد شانه، شکم، پا/ نمی‌دانم گرمت شده یا نه/ کجایی؟/ آدمک برفی کجایی؟
این مجموعه در قطع پالتویی به‌زودی در مراکز فرهنگی هنری کانون سراسر کشور و فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و فروشگاه‌های محصولات فرهنگی هنری توزیع خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =