افتتاح و تجهیز کتابخانه‌ی موسسه دارالاکرام زاهدان

کتاب‌خانه‌ی موسسه داراکرام حضرت ابوالفضل(س) زاهدان با ۱۲۰ جلد کتاب اهدایی کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان راه‌اندازی و تجهیز شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون سیستان و بلوچستان، کتاب‌های کانون زینت‌بخش کتاب‌خانه‌ی موسسه داراکرام حضرت ابوالفضل(س) زاهدان شد.

معصومه هادی، مدیرکل کانون استان در این خصوص گفت: کودکان هرجا و در هر موقعیتی باشند، اگر کتاب در اختیار داشته باشند و فرصت خواندن برایشان فراهم شود، در مسیر دانایی و حل مسئله حرکت می‌کنند و این یک گام موثر برای ساختن آینده است.

معاون فرهنگی کانون نیز در این زمینه عنوان کرد: ضروری است با توجه به نقش مهم کتاب و کتابخوانی درزندگی، از هر فرصتی  برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه استفاده و همه را به مطالعه کردن تشویق کنیم.

محبوبه کلبعلی در این مراسم، که بدون حضور دانش‌آموزان برگزار شد، ادامه افزود: با توجه به شرایط امروز ایران، در پی همه‌گیری بیماری کرونا و توصیه به در خانه ماندن، اهدای کتاب به عنوان نذر فرهنگی می‌تواند علاوه بر کمک به این موضوع، زمینه را برای فرهنگ هم‌نشینی با کتاب فراهم کند و کودکان را با آگاهی به استقبال آینده بفرستد.

گفتنی است با حضور تعدادی از کارشناسان کانون استان، ۱۲۰ جلد کتاب از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به این موسسه اهدا شد.

قابل ذکر است در بخشی از اساسنامه‌ی این موسسه آمده: موسسه‌ای است غیر انتفاعی که با هدف حمایت همه‌جانبه‌ی مالی، آموزشی، اجتماعی، بهداشتی، درمانی و معیشتی دانش‌آموزان تحت پوشش، جهت جلوگیری از ترک تحصیل آنان ایجاد شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =