کد خبر: 300389
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
بازدید 581
خلاقیت در عکاسی بررسی شد

خلاقیت در عکاسی برای اعضای انجمن عکاسی کانون پرورش فکری کرمان از سوی علی خوشجام تشریح شد.

 به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، دومین جلسه مجازی انجمن عکاسی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با موضوع خلاقیت در عکاسی و با آموزش علی خوشجام کارشناس عکاسی کانون استان تهران ۲۱ مهر ۹۹ با هدف بالا بردن شناخت و نگاه خلاق اعضا به هنر عکاسی برگزار شد.

بنابر این خبر، در ابتدای این نشست علی خوشجام بیان کرد: «خلاقیت تولید اثری اصیل و ارزشمند است و امکانات و ابزار تضادی با خلاقیت ندارد.»

همچنین گفت: «یکی از دسته‌بندی‌های هنر عکاسی، سوررئالیسم یا فراواقعی است که از تخیل و فضای رویاگونه هنرمند ناشی می‌شود و عکاس با استفاده از آن به بیان اندیشه و تخیل خود می‌پردازد.»

او افزود: خلاقیت از خودآگاه و ناخودآگاه ذهن ریشه می‌گیرد، هنرمند روی ناخودآگاهش تسلطی ندارد ولی از آن الهام می‌گیرد.

علی خوشجام پیش‌فرض‌های هوش، پشتکار، غیرمعمول بودن و توانایی فکر کردن به روش جدید را برای داشتن فکر خلاق لازم دانست و اظهار داشت: «افراد خلاق خیال‌پرداز هستند، قاعده و قانون و چارچوب‌ها را به هم می‌ریزند، زمانی که لازم است غیر متمرکز هستند و به توانایی خود اعتماد دارند و مهم‌تر از همه از انتقاد و شکست ترسی ندارند و فعال و پر تلاش هستند.»

در ادامه وی عکاسی خلاق را سبکی دانست که عکاس در آن با استفاده از مشاهده دقیق، شناخت با مطالعه، تفکر و تخیل، ابداع، اختراع و تکنیک به کشفی تازه می‌رسد.

دومین نشست انجمن عکاسی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با بررسی نمونه عکس‌های خلاقانه و بحث و بررسی آن‌ها ادامه یافت. همچنین علی خوشجام چند عکس از آثار خودش را با اعضای انجمن به اشتراک گذاشت.

انجمن عکاسی کانون پرورش فکری کرمان با حضور ١٩ مربی و ‌٣١ عضو دختر  و ۱۵ عضو پسر از مراکز فرهنگی هنری کانون سراسر استان کرمان و با سرپرستی قدسیه زنگی‌آبادی مربی آفرینش‌های هنری شهر کرمان از ابتدای سال ۹۹ تشکیل شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =