«خلاقیت در عکاسی» موضوع نشست انجمن عکاسان نوجوان کانون کهگیلویه و بویراحمد

ششمین نشست مجازی عکاسان نوجوان( قاب خاطره‌ها) کانون پرورش فکری کهگیلویه و بویراحمد با موضوع "خلاقیت در عکاسی" برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کهگیلویه و بویراحمد ،ششمین نشست مجازی انجمن عکاسان نوجوان کانون استان برگزار شد.

در این نشست، که با موضوع خلاقیت در عکاسی برگزار شد، علی خوش‌جام مدرس دوره با دعوت از اعضای انجمن برای شرکت در بحث این کارگاه مجازی گفت: «خلاقیت» به واقعیت رساندن آرزوها و رویاهاست.

وی سپس با بیان این نکته که: خلاقیت شامل چیزهایی است که هم اصیل هستند و هم ارزشمند و برآمده از فرایندهای خودآگاه یا ناخودآگاه، عنوان کرد: تفکرات خلاق زمانی تولید می‌شوند که شخص «پیش‌فرض‌ها» را کنار بگذارد و دیدگاه جدیدی را جست‌وجو کند که دیگران به آن نپرداخته‌اند.

خیال‌پردازی و قدرت به یاد آوردن رویاها، توانایی دست کشیدن از یک قاعده و قانون و یافتن چارچوب جدید، توجه به توانایی خود و اعتماد به آن و هراس نداشتن از انتقاد و شکست، برخی از خصوصیات افراد خلاق بود که خوش‌جام در طول کارگاه به آن اشاره کرد.

مدرس انجمن عکاسی دراین نشست ادامه داد: ریشه و پایه اصلی خلاقیت ایده پردازی ،پشتکار ،تفکر و پیدا کردن راههای غیر متعارف و پیدایش و آفرینش است.

خوشجام  افزود: برای گرفتن عکس خلاق به مواردی چون ایده پردازی،مشاهده،شناخت،تفکر،تخیل ، ابداع و تکنیک نیاز است .

اشتراک آثار برگزیده اعضا در مسابقه بین المللی عکس لیدیسه (کشور چک ) ، معرفی فراخوان جشنواره عکس با موضوع آب با عنوان "تصویر آب در دامن زمین " وپرسش وپاسخ اعضا و مربیان علاقمند در خصوص مباحث مطرح شده از دیگر برنامه های این نشست مجازی بود.

این نشست با مشارکت  ۵۵ نفر از اعضا و مربیان با حضور علی خوش جام  عکاس و طراح گرافیک برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =