تجربه‌ی زیستی موضوع دوازدهمین نشست مجازی داستان کانون استان اردبیل

دوازدهمین نشست مجازی انجمن‌های ادبی و ششمین جلسه داستان کانون پرورش فکری استان اردبیل، روز سه‌شنبه ۲۹ مهرماه به موضوع تجربه‌ی زیستی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در این نشست مجازی مریم بیات تبار، مربی ادبی کانون استان زنجان، ضمن نقد و بررسی آثار و ارائه‌ی راهکارهای کاربردی، به اعضا توصیه کرد تا برای نوشتن داستان از تجربیات خود در زندگی الگو بگیرند.

او در تعریف تجربه زیسته نیز گفت: تجربه زیسته(تجربه زیستی) به معنای تجربه زندگی کردن است و شامل رویداد تجربه‌شده و همچنین رویدادی می‌باشد که فرد به نحوی تأثیرگذار و خاص آن را تجربه کرده است.

مربی ادبی کانون زنجان در این خصوص یادآور شد: زیستن به معنای زیست‌شناختی نیست، بلکه درونی شدن یک رویداد مهم در ذهن فرد است.

بیات تبار تجربه زیسته را شامل تجربه، رویداد و ماجرا عنوان کرد و افزود: ابزار بیان تجربه زیسته؛ تجربه، تخیل و مطالعه است، بنابراین دقت در امور در افزایش تجربه زیستی مهم بوده و یک نویسنده برای بیان تجربیات، باید مطالعه کافی و توانایی برقراری ارتباط با دیگران را داشته باشد.

گفتنی است در این نشست نود دقیقه‌ای، از میان آثار اعضا در این جلسه داستان‌های کیوان ارحام و پوریا روشنی صبح از مرکز شماره ۵ کانون اردبیل و نادیا قربانی زاد از مرکز شماره ۲ کانون اردبیل مورد نقدوبررسی قرار گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =