حمایت از کودکان و نوجوانان در هر شرایطی نباید متوقف شود

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از حمایت همه جانبه از کودکان و نوجوانان در هر شرایطی به خصوص کرونا اعلام آمادگی کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد سید عیسی حسنی  با اشاره به اینکه این روزها بار دیگر شاهد اوج‌گیری شیوع بیماری کرونا و افزایش تعداد هموطنان مبتلا به این بیماری هستیم، تصریح کرد: درست است که بیماری نوپدید کووید _19، کوچک و بزرگ و پیر و جوان نمی‌شناسد و بالقوه برای تمام افراد جامعه خطر بزرگی محسوب می‌شود، اما در تمام دنیا به ویژه در ایران اسلامی تهدیدی در این اصل وجود ندارد که در میان همه افراد جامعه و در گرماگرم بحران‌های مختلف اجتماعی، کودکان‌ونوجوانان آسیب پذیرترین افراد جامعه بوده و میزان تاب‌آوری آنها در برابر اتفاقات و وقایعی از این دست به مراتب کمتر از سایر افراد در مقاطع مختلف سنی است.

وی افزود:  بنابراین ما به عنوان خادمان کوچک ملت بزرگ ایران، در بدترین و سخت‌ترین شرایط نیز دست از تلاش برای حمایت از کودکان در برابر آسیب‌های مختلف نخواهیم کشید و امور مربوط به وظایف‌مان در قبال کودکان را پیگیری خواهیم کرد.

ایشان ادامه داد : با توجه به اهمیت موضوع ضرورت دارد تفاهم‌نامه‌ای  میان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری منعقد گردد که بتوانیم همکاری های دو نهاد را هدفمند پیش ببریم.

وی به کارگروه حقوق کودک اشاره کرد و گفت :کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  به عنوان متولی اصلی کودک و نوجوان باید عضو اصلی این کارگروه باشد.

  این مقام مسوول حفظ ارتباط زنده و دائمی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  را بیان کرد و افزود:کانون با توجه به رسالت خود به عنوان بازوی همکار در کنار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری می تواند کمک های شایانی نماید.

حسنی در پایان افزود: آموزش به کودکان و نوجوانان بر اساس فرهنگ قومی و قبیله‌ای به خصوص در روستاهای حاشیه شهر برنامه‌ریزی گردد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت :رسالت اصلی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ،  پرورش فکر و خلاقیت  است و آموزش باید در اختیار پرورش قرار بگیرد.

کبری اخلاقی نیا ادامه داد:  آموزش رسمی در مدارس انجام می پذیرد ولی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با فرایندهای فرهنگی، هنری، ادبی، اسلامی و ایرانی پرورش کودکان و نوجوانان را برعهده دارد.

وی اظهارداشت: آموزش باید غیر مستقیم و با ابزار هنر باشد تا اثربخشی بیشتری داشته باشد.

اخلاقی نیا ادامه داد:متولی اصلی پرورش خلاقیت و استعدادیابی کودک و نوجوان،کانون پرورش فکری است باید به عنوان عضو اصلی و یا مسئول کارگروه حقوق کودک  باشد

 مدیرکل کانون کهگیلویه و بویراحمد به ظرفیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشاره کرد و افزود :حل میدانی مسائل کودک و نوجوان با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در دستور کار قرار خواهد گرفت .

وی در پایان گفت: تمام موارد حقوقی کودک باید به صورت رهاورد حقوقی نرم برای کودک و نوجوان باشد.

آموزش قضایی کارکنان کانون ، حضور کارشناسان کانون در برنامه "صدای عدالت" صدا وسیمای مرکز یاسوج ، تهیه بانک اطلاعاتی کودکان کار ، حضور کانون در گروه روانشناسی کودک دادگستری، حضور مربیان سیار در گروه های جهادی، همکاری جهت تولید موشن‌گرافی‌های مختص کودکان و نوجوانان از مصوبات این نشست بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =