نامزدهای جدید جایزه کتاب ماه و سال معرفی شدند

چهارده اثر به عنوان نامزدهای راه یافته به مرحله‌ی داوری جایزه کتاب ماه، فصل تابستان ۱۳۹۹ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی شدند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کمیته‌های تخصصی شعر و داستان کودک و نوجوان ۱۴ عنوان (۱۷ نسخه) کتاب را شامل سه عنوان کتاب شعر کودک، دو عنوان شعر نوجوان، چهار عنوان داستان کودک و پنج عنوان داستان نوجوان را به عنوان نامزدهای فصل تابستان جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان تشخیص دادند.
در همین حال، از میان ۵۵۱ عنوان کتاب رسیده به دبیرخانه جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان تا پایان فصل تابستان، ۳۳۹ عنوان کتابِ شعر، داستان و نمایش‌نامه به مرحله پایانی جایزه‌ی کتاب این فصل راه پیدا کرد.
در تیر سال ۱۳۹۹، ۱۳۷ عنوان کتاب مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد ۶۷ عنوان به مرحله داوری راه پیدا کرد. همچنین ۸۴ عنوان کتاب در مرداد بررسی شد که ۴۸ عنوان آن به مرحله پایانی راه یافت.
در عین حال، در شهریور ۳۳۰ عنوان کتاب مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد ۲۲۴ عنوان به جایزه‌ی کتاب این فصل راه پیدا کرد.
بر اساس این خبر، در فصل تابستان ۳۳۹ عنوان کتاب شامل شعر، داستان و نمایش‌نامه مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد ۱۷ عنوان شعر کودک، ۲ عنوان شعر نوجوان، ۲۳۰ عنوان داستان کودک و ۹۰ عنوان داستان نوجوان بود.
اعضای هیأت داوران فصل تابستان را مجید راستی، مرجان فولادوند، افسانه شعبان‌نژاد، بابک نیک‌طلب و عبدالحکیم بهار به ترتیب در بخش‌های داستان کودک، داستان نوجوان، شعر کودک، شعر نوجوان و مروّج کتاب، تشکیل می‌دهند.
یادآوری می‌شود کتاب‌های رسیده به دبیرخانه جایزه کتاب ماه و سال پس از بررسی از سوی کارشناسان اولیه در اختیار کارگروه‌های تخصصی که با حضور شاعران و نویسندگان برجسته کودک و نوجوان تشکیل شده، قرار می‌گیرند و کتاب‌هایی که شایسته دریافت جایزه تشخیص داده شود به بخش داوری راه پیدا می‌کند که این آثار را دو شاعر، دو نویسنده و یک مروّج کتاب در هر فصل داوری می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =