دوازده ویژه برنامه مجازی در هفته کتاب در کانون ایلام در حال برگزاری است

12 برنامه فرهنگی، ادبی و هنری با محوریت کتاب و کتابخوانی در کانون استان ایلام به صورت مجازی در گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی عرصه کودک ونوجوان در سراسر استان در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام،12 برنامه فرهنگی، ادبی و هنری با محوریت کتاب و کتابخوانی در کانون استان ایلام به صورت مجازی در گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی عرصه کودک ونوجوان در سراسر استان از 24 تا 30 ابان در حال برگزاری است.براساس این گزارش،کتابسازی مجازی-تصویرگری کتاب با عکاسی از طبیعت بی جان-نشست تخصصی حیات کتاب کودک در دوران کرونا- با شاعران کتاب کودک در انجمن مجازی شعر آبدانان با حضور شاعر کشوری (نقدوبررسی شعر وگفتگوبا شاعر)- با نویسندگان  داستان کودک در انجمن مجازی مهران با حضور نویسنده کشوری-ویژه برنامه مراکز ثابت ( ۱۸ ویژه برنامه)- ویژه برنامه مراکز سیار ( ارسال کتاب های اهدایی به روستا)-نمایشگاه مجازی کتاب در تمام مراکز -معرفی کتاب های پر خواننده مرکز -یک کتاب،یک قصه( هفت شب لایو اینستا گرام) -معرفی نویسنده های پیشکسوت کانون -صدای کتاب ( معرفی صوتی کتاب های کانون از طرف بچه ها ) از مهم ترین برنامه های کانون در هفته کتاب به شمار می روند. علاوه براین ها مشارکت در مسابقه کتابخوانی  ستاد اقامه نماز با عنوان (صدایی که تو را می خواند) وشرکت 25 نفر از اعضای ادبی کانون استان در برنامه کشوری دو پنجره با حضور فرهاد حسن زاده و افسانه شعبان نژاد نیز  به عنوان دو برنامه مشارکتی ایدر مراکز کانون ایلام دنبال می شوند.

این ویژه برنامه‌ها در هفته کتاب و کتابخوانی از ۲4 تا ۳۰ آبان  در مراکز کانون ایلام  در فضای مجازی و در بیش از ۶۴ گروه کودک ونوجوان استان برگزار می شوند.

کتاب و کتابخوانی کودک ونوجوان اصلی ترین فعالیت کانون به شمار می رود که تمام فعالیت های فرهنگی، ادبی و هنری آن نیز براساس کتاب های موجود در قفسه های مراکز کانون برنامه ریزی و اجرا می شوندبه شکلی که  هر فعالیتی که انجام می گیرد از شعر و داستان و نوشتن گرفته تا نمایش و کاردستی و عروسک سازی و قصه گویی و دهها فعالیت دیگر حتما برپایه ی کتاب شکل می گیرند.

اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام با بیست ودو مرکز فرهنگی ،هنری در سراسر استان به صورت ثابت،سیار و پستی به بچه های ایلامی خدمات فرهنگی،ادبی ،هنری و آموزشی ارائه می دهد. که این روزها تمامی فعالیت های شصت و چهار گانه ی آن به صورت مجازی انجام می گیرد به شکلی که در ۱۸ مرکز ثابت آن در سراسر استان هر مرکز چهار گروه مختلف سنی ( کودک دختر،کودک پسر،نوجوان دختر،نوجوان پسر) با فعالیت فرهنگی ،ادبی،هنری در شیفت صبح و عصر به بچه ها خدمات فرهنگی ارائه می دهند.علاوه بر آن  بیش از  هشت انجمن مجازی و 60 کارگاه مجازی  نیز با دعوت از چهره های فرهنگی،ادبی و هنری کشوری و استانی،چراغ برنامه های کانون را روشن نگه داشته اند.این در حالی است که فعالیت های مجازی نسبت به فعالیت حضوری زمان بیشتری از مربیان کانون می گیرد و هماهنگی و اجرا و حساسیت ویژه ی آن با سختی بیشتری همراه است .

در فصل جاری پاییز امسال کانون ایلام علاوه بر فعالیت های مراکز ثابت و سیار خود، هشت کارگاه تخصصی را نیز به صورت برخط و شهریه ای در حال اجرا دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =