بررسی «انتخاب و پرداخت  قصه با نگاهی به زبان بدن » در انجمن قصه گویی کانون کهگیلویه و بویراحمد

پنجمین جلسه‌ی انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد با بررسی «انتخاب و پرداخت قصه با نگاهی به زبان بدن » در بستر فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون کهگیلویه و بویراحمد ، پنجمین نشست انجمن قصه گویی استان کهگیلویه و بویر احمد ، ۲۵ آبان ۹۹ برگزار با موضوع "انتخاب و پرداخت قصه با نگاهی به زبان بدن در قصه" در بستر مجازی برگزار شد.

صادق کیانی مقدم مدرس این دوره به مولفه های اصلی قصه که شامل قصه ،قصه گو ،مخاطب، زمان و مکان بود اشاره کرد و گفت :  برای یک اجرای خوب باید حواس پنجگانه را برای انتخاب و شکار قصه به کار گرفته شود.

وی با بیان ویژگی های قصه مناسب به این مهم پرداخت و افزود: قصه مناسب باید ساختار ،مقدمه، اوج فراز و فرود و نتیجه گیری داشته باشد و مناسب گروه سنی مخاطب باشد و با این مولفه ها قصه را انتخاب کنیم.

کیانی مقدم در ادامه داد: در پرداخت قصه باید بارها باید قصه  را خوانده تا بتوانیم ارتباطی عمیق با قصه برقرار کنیم و به اصطلاح قصه مال خودمان شود. کلمات کلیدی را یادداشت و تصویرسازی از قصه در ذهن قصه‌گو شکل بگیرد. بار احساسی  کلمات را به خوبی بیان کرده و به وسیله آن با مخاطب ارتباط برقرار کنیم.

مدرس قصه گویی به بیان تاثیر زبان بدن بر قصه گویی و تفاوت های آن و نمایش را بررسی کرد و اظهار داشت:  زبان بدن از مولفه‌های اصلی و ابزار موفقیت در قصه گویی بوده و باید استفاد ه مناسب و بجا از ای فن در قصه گویی شود و در دکوپاژهای خود برای حرکات خود طراحی کرده باشیم.

وی در پایان به تاثیر ابزار لحن و صدای قصه گو در اجرا ، مطالب حائز اهمیتی را بیان و تمریناتی را برای تقویت فن بیان ارائه و همچنین نکات اساسی را در خصوص تفاوت های روایی قصه ها بیان داشتند.

گفتنی است این نشست با حضور ۵۰ نفر از اعضا و مربیان انجمن قصه گویی کانون کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =