جغرافیای فرهنگی، با سفر به دنیای کتاب شکل‌می‌گیرد

مدیرکل کانون استان گیلان شکل‌گیری جغرافیای فرهنگی یک ملت را ثمره‌ی سیاحت در دنیای کتاب دانست و ازهمگان برای افزایش مرزهای فکری کشوردعوت‌کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، شورای فرهنگی کانون استان گیلان رنگ مطالعه گرفت و درتقارن با بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی، بستری برای معرفی و تبیین جایگاه این یار مهربان شد.

مدیرکل کانون استان گیلان نیز سخنان خود در این نشست را با تبریک هفته کتاب به حاضران و تبیین نقش مطالعه درشکل‌گیری مرزهای فرهنگی جامعه آغازکرد و با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در ارتباط  با لزوم مطالعه و ضرورت هم نشینی با کتاب‌گفت: مأنوس‌سازی کودکان و نوجوانان با کتاب و ممزوج‌سازی دانش فردی با شناخت روان‌شناسانه از مخاطب، نقش به‌سزایی در نیل به این هدف عالیه ایفامی‌کند.

اسفندیارضیائی اشاره‌ای به آموزه‌های دین مبین اسلام و اهمیت کتاب از منظر بزرگان داشت و با خاطرنشان‌کردن رسالت‌های کانون در بسط و گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی اظهارکرد: همراه‌سازی نسل کودک و نوجوان با کتاب، خروج این یار مهربان از انزوا و گنجاندن کتاب در سبد خرید خانواده‌ها، از اولویت‌ها به‌شمارمی‌رود.

وی در این میان به نتایج فردی و اجتماعی هم‌نشینی با کتاب پرداخت و علم‌اندوزی، افزایش دایره واژگانی،  روانی‌کلامی و عمق‌بخشی به اندیشه‌های فکری را از دست‌آوردهای گرایش به مطالعه و کتاب‌خوانی قلمدادکرد.

معرفی کتاب از سوی مدیرکل  و کارشناس فرهنگی کانون استان و ارایه‌ی گزارشی از عملکرد این مجموعه در هفته کتاب، ازدیگر برنامه‌های این نشست فرهنگی بود که با بررسی عملکرد ۶ ماهه کانون پرورش فکری گیلان، تشریح روند برگزاری کارگاه‌های مجازی و فراخوان‌های استانی و هم‌چنین، برنامه‌ریزی فعالیت‌های هفته پژوهش و بسیج همراه‌شد.

شایان‌ذکر است، ویژه‌برنامه‌های هفته کتاب کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان از ۲۴ تا ۳۰ آبان ۱۳۹۹ با شعار«دانایی؛ مانایی» در سراسر کشور برگزارمی‌شود.

معرفی کتاب از سوی سیده مریم حسینی، کارشناس فرهنگی کانون گیلان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =